Mediakutsu: Opiskelijat ratkaisivat yritysten ja tutkimusyksiköiden ongelmia matematiikan avulla

​Turun yliopiston tiedote 18.12.2017

Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen, jossa opiskelijat esittelevät ratkaisujaan.
Aika: keskiviikko 20.12.2017 klo 13.15
Paikka: Auditorio, Quantum, Yliopistonmäki, Turun yliopisto

Syyslukukaudella järjestetyn opintojakson aikana matematiikan ja tilastotieteen laitoksen opiskelijat etsivät ryhmätyönä ratkaisuja ulkopuolisten tahojen tilaamiin todellisiin toimeksiantoihin.

Matemaattisten työkalujen avulla haettiin ratkaisuja muun muassa ryhmäajoneuvojen vakuutusten hinnoitteluun ja potilastietojen anonymisointiin. Opiskelijaryhmät etsivät myös tapoja selvittää kouluruokaloiden raaka-aineiden suhdetta liiketoiminnan kannattavuuteen ja stressihormoni kortisolin vaikutusta lasten hyvinvointiin ja kehitykseen.

– Mallinnusprojekti on muista opinnoista poikkeava matematiikan ja tilastotieteen laitoksen opintojakso, jossa opiskelijat ratkaisevat ryhmätöinä ulkopuolisten tilaajien oikean elämän toimeksiantoja matemaattisten työkalujen avulla. Tänä syksynä saimme mielenkiintoisia toimeksiantoja sekä yritysmaailmasta että tutkimusyksiköistä, kertoo opintojaksosta vastaava sovelletun matematiikan professori Marko Mäkelä.

Marko Mäkelä, p. 050 545 8203, makela@utu.fi

Asiasana:
Tagit:
Julkaistu 18.12.2017 8:55 ,  Päivitetty 18.12.2017 8:56

20014 Turun yliopisto, Finland
Puhelinvaihde: 029 450 5000

Henkilöhaku

Seuraa meitä:
Facebook   Twitter   Instagram   Youtube   LinkedIn
Opiskelu Tutkimus Palvelut ja yhteistyö Yliopisto Tiedekunnat ja yksiköt Ajankohtaista Lahjoita