Keskiviikko 4.10. Wednesday

MINDFULNESS-HARJOITUS SKYPEN KAUTTA OMALLA TYÖPISTEELLÄ

  • klo 10:00-10:20 opintopsykologi Saara Laitinen ohjaa tietoisuustaitoharjoituksen (5 min johdanto + 15 min harjoitus)
  • klikkaa linkkiä ja tee harjoitus omalla työpisteelläsi
  • (LINKKI)
  • HUOM! Kun avaat Skype-linkin, kytke oma mikrofonisi pois

Mindfulness eli tietoinen läsnäolo on jokaisen ulottuvilla oleva keino lisätä stressinhallintaa, hyvinvointia ja itsetuntemusta. Ota uudestaan käyttöön sinulla jo lapsena ollut kyky olla tietoisesti läsnä siinä hetkessä, jota elät. Kun ajatukset tempaavat meidät mukaansa, siirrymme ikään kuin automaattiohjaukselle, eikä tietoisena pysyminen ole helppoa. Mindfulness-harjoitukset kehittävät tietoisen läsnänolon kykyä ja tuovat pienen elvyttävän hetken keskelle työpäivää. Opintopsykologimme Saara on kouluttautunut mindfulness-ohjaajaksi v. 2011.

LIIKUNTAKOKEILUJA (30 min) TRY OUT NEW SPORTS CLASSES

12-16 Educarium, liikuntasali Sports Facilities (30 min)

12:15-12:45 Pound® / Marta Sawicka (English only)

13:00-13:30 Niska-hartia Neck&Back / Iina Toukonen

13:45-14:15 Yin&Yang jooga Yin&Yang yoga / Kreeta Ranki

15:00-15:30 PowerPilates / Hanna Manninen

15:15-15:45 FasciaMethod / Sarianna Jakobsson

Harjoituksen kuvaukset Read more

 

Sport Sirkka, Sirkkalankatu 13

12:00-13:30 Alexander-tekniikka - dynaaminen luento & käytäntö / Turo Vuorenpuro (in Finnish)

Harjoituksen kuvaus Read more

HYVINVOINTIMESSUT HYVINVOINTIMESSUT WELL-BEING FAIR

12-16 Educarium, aula/entrance hall

  • Tule testaamaan missä kunnossa olet Test your fysical condition. FIREA-tutkimuksen tutkimushoitajat mittaavat puristusvoimasi, alaraajojen toimintakykysi ja vyötärönympäryksen ja antavat sinulle testipalautteen.

Mukana messuilla myös Visit also the stands of 

  • YTHS/Finnish Student Health Service FSHS 
  • Mehiläinen Occupational Health Service:
    • Huomio rasvan ja suolan vähentämiseen ruokavaliossa. Suola-rasva -pöydällä voi konkreettisesti nähdä suolan ja rasvan määrät esimerkkiruoissa.
    • ”Verkkopuntari” -kurssin esittely. Pääosoin verkossa toteutetulla Verkkopuntari-kurssilla keskitytään laihdutuskuurien sijaan painonhallintaan pysyvien elämäntapamuutosten avulla. Kurssille voi osallistua itse maksamalla: nykyinen hinta 200€ +alv  sisältää 12 kertaa.
    • Verenpaineen mittausta
    • Ryhtiä työpäivään – työfysioterapeutti tekee pikaryhtitarkistuksia ja antaa 
  • Pylly ylös -hanke Bottoms Up project
  • PET-keskus PET Centre: Liiallisen istumisen terveysvaikutukset Effects of too much sitting
  • Hyvinvointipalvelut Study and Work Well-Being Services 
  • STAPLES/ergonomialaitteet

LUENTOJA TIETOISKUJA LECTURES BRIEFINGS

Educarium, Edu 216 Educarium, Edu 2

12:00-14:00 YTHS:n tietoiskuja /Finnish Student Health Service FSHS: 

  • ehkäisystä
  • stressistä
  • narskuttelusta
  • Pylly ylös -hankkeesta

14:00-14:20 Sari Stenholm, FIREA: Aktiivisena eläkkeelle

14:30-15:30 Työpsykologi Suvi Suortamo, Mehiläinen: Kuormittumisen signaalit

ITSENSÄ JOHTAMISEN VALMENNUS

PharmaCity, PHA2 klo 12–16

Miten vaalia aivojen ja mielen kokonaisvaltaista hyvinvointia?

Kouluttaja Karita Leino, BrightBrainer

Valmennuksessa opit aivojen ja mielen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin lautasmallin. Lähdemme liikkeelle perusasioista (uni, palautuminen, ravinto, liikunta) ja laajennamme sitten kokonaiskuvaa mielen ja aivojen hyvinvoinnin muihin ulottuvuuksiin ja työelämän tuomiin haasteisiin. Puhumme myös mm. stressinhallinnasta ja uudistumiskyvyn vaalimisesta.

Valmennukseen otetaan 20 osallistujaa. Ilmoittaudu.

 

Asiasana:
Tagit:

20014 Turun yliopisto, Finland
Puhelinvaihde: 029 450 5000

Henkilöhaku

Seuraa meitä: 
Facebook   Twitter   Instagram   Youtube   LinkedIn
Opiskelu Tutkimus Palvelut ja yhteistyö Yliopisto Tiedekunnat ja yksiköt Ajankohtaista Lahjoita
© Turun yliopisto