in English
 
 
Tutkimuksesta liiketoimintaa

​Innovaatioiden osalta yliopistoissa pyritään tutkimuksessa tunnistamaan
teknologisia, sosiaalisia, liiketoiminnallisia, palvelu- tai pedagogisia
innovaatioita. Tutkimusyhteistyö sisältää sekä akateemisen tutkimuksen hyödyntämis- ja kaupallistamisprosessien tutkimusta että liiketoiminnan kehittämisen tutkimusta yhteistyöyritysten ja muiden ulkoisten sidosryhmien kanssa. Tutkimuksellisia teemoja ovat mm. yliopistojen sisäiset innovaatiotoimintaa tukevat järjestelmät ja palvelut, innovaatioiden syntymekanismit, innovaatiokapasiteetin ulottuvuudet, yliopistojen sekä yliopistollisen innovaatiokehityksen indikaattorit.

Yksikkömme asiantuntijat ovat mukana myös arvioimassa uusia kaupallistettavia tutkimushankkeita Turun yliopiston tutkimuksen kaupallistamisryhmässä.

Esimerkkejä toiminnastamme:

Asiasana:
Tagit:
 

 Yhteystiedot