in English
 
 
Työpajoissa katse tulevaisuuden tuotteisiin ja kasvun ennakointiin

​Innotorin Future 2025 -hankkeessa pureudutaan muun muassa kysymyksiin, mitä elintarvikemarkkinalla tapahtuu lähivuosien aikana, kuinka kuluttajakäyttäytyminen ja vähittäiskaupan toiminta muuttuvat, millaisessa elämänympäristössä elämme ja kuinka se vaikuttaa ruoan osto- ja käyttötottumuksiin.

Työpajat ovat maksuttomia, mutta niihin pitää ilmoittautua etukäteen.

Ensimmäinen työpaja pureutuu tulevaisuuden kuluttajaan maanantaina 13.3. kello 9.00–14.30 SparkUpin tiloissa Electrocityssä (Tykistökatu 4b) Turussa. Tapahtuman ohjelma:

9.00 Kahvi ja pientä suolaista
9.15 Finnish Food Innovations –ohjelman ja Innotori-projektin ja Innoplan-työkirjan esittely
Eeva-Liisa Lilja, toimitusjohtaja, Fennopromo Oy
Mari Norrdal, kehityspäällikkö, Turun yliopisto, Aistila
9.30 Co-design –verryttely
Riikka Salokannel, fasilitaattori, R.Salokannel Ky
10.00 Asiakkamme maailmalla v.2025 – muuttuvat asiakastarpeet ja uudet tuoteratkaisut 
Johanna Tanhuanpää, Analyst, Planner, Implementer, Doer; Invenire Oy
10.30 Liiketoiminnan uudet mahdollisuudet – kuinka ennakoida tulevaisuutta
Leena Jokinen, koulutuspäällikkö, Tulevaisuuden Tutkimuskeskus
11.00 Lounas (omakustanteinen)
12.00 Kansainväliset megatrendit – UK elintarvikemarkkinan suunnannäyttäjänä
Lifestylet - tuotekonseptit – brändit – e-commerce
Pirjo Kontio-Blunt, vientikonsultti, Lontoo - Small and Blunt Ltd (Skype-esitys)
12.30 CoDesign –konseptin esittely + ideoiden havainnointiin valmistautuminen
13.00 Asiakkaamme maailmalla  – harjoitus
13.15 Lontoon matkaohjelman 20.3. – 22.3. läpikäynti
13.45 Päiväkahvi ja verkostoituminen
14.00 Tilaisuus päättyy

>> Ilmoittaudu 6.3 mennessä. 
 
Toinen, tiistaina 4.4.2017 kello 9.30–16.00 järjestettävä työpaja pureutuu Lontoon matkan tulosten purkuun ja tuotteiden ideointiin SparkUpin tiloissa Electrocityssä (Tykistökatu 4b) Turussa. Tapahtuman ohjelma: 

9.30 Kahvi ja pientä suolaista
9.45 Finnish Food Innovations – ohjelman ja Innotori-projektin ja Innoplan työkirjan esittely
Eeva-Liisa Lilja, toimitusjohtaja, Fennopromo Oy
Mari Norrdal, kehityspäällikkö, Turun yliopisto, Aistila
10.00 Co-design –verryttely + asiantuntijoiden esittäytyminen
Riikka Salokannel, fasilitaattori, R.Salokannel Ky
10.30  Fact finding –matkan löydösten esittely: videot, havainnot, tuotenäytteet
 Live –webinaarilähetys (kesto n. 1h;klo 10.25 – 11.30)
 Jukka-Pekka Inkinen, projektinjohtaja, Fennopromo Oy;  Pirjo Kontio-Blunt, Small and Blunt Consulting Ltd; Markku Launonen, Finndeli Ltd ja Terhi Pohjanheimo, Turun yliopisto, Aistila
11.30   Idealistin tuoteideat – Ideaflow
Riikka Salokannel, fasilitaattori
12.00 Lounas (omakustanteinen)
13.00 Idealistin tuoteideat – Ideaflow
13.30 Mikä estää? Realismin puheenvuoro ja ratkaisut esteiden poistamiseksi
14.00 Ideoiden edelleenkehittäminen ja kierrätys
14.45 Päiväkahvi
15.00 Tuotekehitysideoiden yhteenveto -> Posterit
 (Posterit lähetetään arvioitavaksi UK:n vientimarkkinan asiantuntijoille ja sisäänostajille)
15.45 Loppuyhteenveto ja Innovations Go!-työpajan esittely
 Jukka-Pekka Inkinen
16.00 Työpaja päättyy
Ilmoittaudu 28.3.2017 mennessä. Voit seurata työpajaa myös Internet-webinaarin kautta, tilaa tunnukset info@fennopromo.fi.

Kolmes, tiistaina 25.4.2017 kello 9.00-–16.00 järjestettävä työpaja pureutuu kysymykseen, millaisia elintarvikkeita kuluttajat haluavat hankkia tulevaisuudessa? Electrrocityssä sijaitsevan Sparkupin (Tykistökatu 4b) tiloissa suunnitellaan tuotekonsepteja ideoista, joita luotiin edellisen kerran IDEAFLOW-työpajassa. Mukaan voi tulla myös uudistamaan omia tuotteita vientimarkkinoille sopiviksi.
9.00 Kahvi ja pientä suolaista
9.15 Finnish Food Innovations –ohjelman ja Innotori-projektin ja Innoplan-työkirjan esittely
Eeva-Liisa Lilja, toimitusjohtaja, Fennopromo Oy
Mari Norrdal, kehityspäällikkö, Turun yliopisto, Aistila
9.30 Co-design –verryttely + asiantuntijoiden esittäytyminen
Riikka Salokannel, fasilitaattori, R.Salokannel Ky
10.00  Fact finding –matkan löydösten esittely: videot, havainnot, tuotenäytteet
Jukka-Pekka Inkinen, projektinjohtaja, Fennopromo Oy;  Markku Launonen, Finndeli Oy ja Terhi Pohjanheimo, Turun yliopisto, Aistila
10.45  Briefistä–lanseeraukseen: tuotekehityspolkuun valmistautuminen
Livestream-webinaarilähetys (kesto 1 h, 10.40– 11.30);  Riikka Salokannel           
11.00 Postereiden (tuotekehitysideoiden) läpikäynti
UK:n vientimarkkinan asiantuntijoiden ja sisäänostajien palautteet postereista
11.30 Lounas (omakustanteinen)
12.30 Tuotekehityspolkujen suunnittelu: asiantuntijat kiertävät briefien luona
Yrityksemme Innoplan – verkoston rakentaminen
14.00 Päiväkahvi
14.15 Tuotekehityspolkujen suunnittelu jatkuu... + tuotekehitysideoiden yhteenveto
15.45 Yhteenveto ja jatkotoimenpiteet
Jukka-Pekka Inkinen
16.00 Työpaja päättyy
>>  Ilmoittaudu viimeistään 18.4.. Voit seurata työpajaa myös Internet-webinaarin kautta. Pyydä webinaarilinkki info@fennopromo.fi.

Asiasana:
Tagit:
Julkaistu 1.3.2017 14:50 ,  Päivitetty 3.3.2017 9:17