in English
 
 
Diginatiivi journalismi uuden median edelläkävijänä (DIJOUR)

​Tutkimus tehdään diskurssianalyysinä siitä, miten diginatiivit mediat kuvaavat arvojaan ja perustelevat julkaisutoimintaansa. Tutkimuksessa selvitetään, miten nykyiset digitaalisen median edelläkävijät ymmärtävät median yhteiskunnalliset tehtävät, millä tavoin ne määrittelevät journalismia sekä mihin kuluttajien arvoihin ja tarpeisiin ne pyrkivät vastaamaan. Tutkimus kysyy, mihin media kehittyy näiden edelläkävijöiden esimerkin valossa vuoteen 2025 mennessä.

Hanke toteutetaan Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen Futures of Media and Communications (FMC) -tutkimusryhmässä vuosina 2015–2017 ja sen rahoittaa Helsingin Sanomain Säätiö.

Hankkeen vastuullinen johtaja on professori Sirkka Heinonen. Tutkijana hankkeessa työskentelee projektitutkija Juho Ruotsalainen.

 

dijour-kansilehti.JPGHankkeen loppuraportti:

Ruotsalainen, Juho & Heinonen, Sirkka (2016)

Intiimi journalismi. 
Diginatiivit mediat tulevaisuuden
journalismin edelläkävijöinä.

Tutu e-julkaisuja 7/2016, Tulevaisuuden tutkimuskeskus, Turun yliopisto. 93 s. ISBN 978-952-249-416-0, ISSN 1797-1322.

 

 

 

 

 

Asiasana:
Tagit:
 

 Lisätietoja:

 

​Sirkka Heinonen
Juho Ruotsalainen

Tulevaisuuden tutkimuskeskus