in English
 
 
Laadukas kirjasto – LibQUAL –asiakaskysely alkamassa

​Kirjaston asiakaskysely on auki 25.1-14.2 ja voit vastata siihen verkossa sekä kirjaston asiakaskoneilla. Lisäksi voit nähdä kirjaston asiakaskyselijöitä jalkautuneena eri puolille kampusta:

  • Mercatorilla 27.1.
  • Educariumissa 2.2.
  • Teutorissa 3.2.
  • Naturassa 10.2.

Toiveisiin vastataan

Moniin toiveisiin pystymme vastaamaan jo kyselyn kuluessa. Kirjaston verkkosivuilla ja yliopiston intrassa voit seurata, mitä kirjasto on jo saanut aikaan. 

Mikä ihmeen LibQUAL?

Turun yliopiston kirjasto järjestää asiakaskyselynsä jo kolmannen kerran laadunarvioinnin LibQUAL –työkalun avulla. LibQUAL oli luonteva valinta asiakaskyselyn pohjaksi, koska se on aiempien kokemuksien perusteella todettu luotettavaksi ja helppokäyttöiseksi.

LibQUALin on kehittänyt yhdysvaltalaisten ja kanadalaisten tutkimuskirjastojen kattojärjestö, Association of Research Libraries (ARL). LibQUAL on käytössä monissa tutkimuskirjastoissa ympäri maailman ja sen saama palaute on ollut valtaosin positiivista.

LibQUAL-kysely perustuu vastaajien omaan arvioon välttävästä, ideaalisesta ja kirjastossa toteutuneesta palvelun tasosta. Turun yliopiston kirjasto käyttää LibQUAL-kyselystä kevennettyä Lite-versiota. Kevennetyssä versiossa kyselyn käyttöliittymä arpoo jokaiselle vastaajalle vain osan kaikista kysymyksistä.

LibQUAL tarjoaa myös kirjastolle reaaliajassa tietoa kyselyn kulusta. Näin kirjasto pystyy oitis vastaamaan kyselyssä esiin tuleviin parannusehdotuksiin.

Osa Eurooppaa

Tällä kertaa Turun yliopiston kirjasto ei ole yksin tekemässä kyselyä, vaan osallistuu yleiseurooppalaiseen LibQUAL-tutkimukseen. Tutkimuksen järjestää LIBER, eurooppalaisten tutkimuskirjastojen kattojärjestö. Ympäri Eurooppaa järjestetyt LibQUAL-kyselyt mahdollistavat erilaisissa toimintaympäristöissä toimivien ja eri strategioita noudattavien tutkimuskirjastojen vertailemisen.

Vain vastaamalla voit voittaa

Asiakaskyselyn vastaajalla on mahdollisuus osallistua arvontaan, jonka pääpalkintona on iPad Air 2. Muita palkintoja ovat sponsoroineet Naantalin ja Ruissalon Kylpylät, Raisio-konserni, Unica sekä Cloetta.
 
Turun yliopiston kirjaston LibQUAL-asiakaskysely osoitteessa:


Muistathan, että vain täydellisesti täytetyt kyselyt ovat mukana iPadin ja muiden palkintojen arvonnassa. ​ 

Lisätietoja:
Ilmari Jauhiainen
libqual@utu.fi

 

 

 

Asiasana: kirjastot;asiakaspalvelu;asiakaslähtöisyys;kyselyt;
Tagit:
Julkaistu 25.1.2016 8:00 ,  Päivitetty 8.2.2016 9:06