in English
 
 
Englanti

Englannin kielen A-oppimäärän opetuksen erityisenä tavoitteena on, että opiskelija

  • kehittyy englannin kielen käyttäjänä sekä toimijana kulttuurisesti moninaisessa maailmassa niin paikallisissa, kansallisissa, eurooppalaisissa kuin globaaleissa yhteisöissä
  • ymmärtää englannin kielen merkityksen ja roolin kansainvälisen kommunikaation kielenä
  • osaa arvioida oman osaamisensa riittävyyttä jatko-opintojen näkökulmasta
  • osaa suunnitella kieliopintojaan tulevaisuuden tarpeitaan varten työelämän ja kansainvälistymisen näkökulmista
  • saa kokemuksia laajempien englanninkielisten tekstien lukemisesta, tulkitsemisesta ja käsittelystä
  • osaa suhteuttaa omaa osaamistaan kehittyvän kielitaidon kuvausasteikon tasoon B2.1 ja arvioida omien taitojensa kehittymistä sekä kehittää taitojaan edelleen.
Arviointi englannin oppiaineessa
  • sovitaan jakson tai kurssin alussa
  • kannustaa opiskelijaa omien tavoitteiden asettamiseen ja tarkoituksenmukaisten työskentelytapojen valintaan
  • ohjaa sekä itse- ja vertaisarviointiin
  • perustuu erilaisten tuotosten lisäksi opiskelijan oppimisen ja työskentelyn havainnointiin
  • on monipuolista ja voi perustua esimerkiksi kirjalliseen tai suulliseen kokeeseen, kotikokeeseen, ryhmä- tai parikokeeseen, testeihin, portfolioon, projektiin, tutkielmaan, kurssipäiväkirjaan, itse- ja vertaisarviointiin, esseeseen, kirjoitelmiin, kuuntelukokeeseen, palautettuihin tehtäviin, suullisiin tuotoksiin
  • kurssiarvioinnissa voidaan myös käyttää koulun ulkopuolista arvioijaa tai ajasta ja/tai paikasta riippumattomia menetelmiä, kuten sähköisiä kotikokeita ja tenttiakvaariota

TVT:n käyttö englannin oppiaineessa

  • on luonnollinen osa opiskelua ja oppimisen arviointia
  • on pedagogisesti tarkoituksenmukaista
  • mahdollistaa vuorovaikutukselliset ja yhteisölliset työtavat ja jakamisen kulttuurin
Asiasana:
Tagit: