Lapset, nuoret ja oppiminen temaattinen kokonaisuus rakentuu vahvaan koulutuksen ja oppimisen tutkimukseen sekä lapsiin ja nuoriin liittyvään tutkimukseen.
Yhteisöt, yksilöt ja yksilöiden elämänkulut ovat kokonaisuuden keskiössä. Temaattisen kokonaisuuden parissa tehtävän tutkimuksen ja koulutuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä ja tukea lapsia ja nuoria vastuullisina toimijoina ja kestävän tulevaisuuden rakentajina.
Esimerkkejä kokonaisuuden tutkimusalueista ja -kohteista ovat uudistuva ja hyvinvoiva peruskoulu, digitaaliset oppimisympäristöt, koulukiusaamisen torjuminen, lasten ja nuorten fyysinen ja henkinen terveys sekä ongelmien ennaltaehkäisy.
Tule mukaan tapahtumiimme
Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja
Johtoryhmä
Koordinaattori
Uusimpia julkaisujamme
Educational field, economic uncertainty, and fertility decline in Finland in 2010–2019 (2024)
European Sociological Review
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Mielenterveysongelmien kehystämä osallisuus: Tutkimus nuorten mielenterveyskuntoutujien koulutuspoluista ja koulukokemuksista (2024)
(Artikkeliväitöskirja (G5))Anticipatory governance in government : the case of Finnish higher education (2024)
Higher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Shared Care and Mothers' Post-separation Economic Wellbeing in Finland and Wisconsin, US : Does Child Support and Sharing Child's Costs Matter? (2024)
Journal of Family and Economic Issues
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))