
Anu
Tuominen
University Teacher, Department of Teacher Education (Turku)
PhD (Education), PhL
Areas of expertise
mathematics
fraction
class teacher education
subject teacher education
Biography
Tuominen has been working in teacher education since 2006 teaching future class teachers and subject teachers in mathematics.
While beeing a full-time teacher she has managed to work with her theasis about Fraction learning on the 3rd grade.
Teaching
Mathematics (primary education level), science, different teaching methods for example using role play to enhence learning in science, learning games, collaborative learning, using digital tools like GeoGebra and Scratch in mathematics and digital environment ActionTrack in science.
Research
Tuominen is interested in mathematics learning and especially learning fractions.
Publications
Interventiotutkimus kolmasluokkalaisten murtolukujen oppimisesta: ”Ylhäällä olevat vaan plussataan” (2021)
Psykologia
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Interventiotutkimus kolmasluokkalaisten murtolukujen oppimisesta : "Ylhäällä olevat vain plussataan" (2021)
(Monografiaväitöskirja (G4))Murtolukujen suuruuden ymmärtäminen luo pohjan murtolukuihin liittyvien laskusääntöjen oppimiselle (2021)
Kielikukko
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Oppiainerajat ylittävä opetus Turun yliopiston aineenopettajakoulutuksessa (2021)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Murtokakuilla oivalluksiin - interventio synnyttää eroja (2021)
Luokanopettaja
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Meaningful learning with mobile devices: pre-service class teachers’ experiences of mobile learning in the outdoors (2018)
Technology, Pedagogy and Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Mielekästä oppimista mobiiliteknologiaa hyödyntäen – vertailua matematiikan ja oppiaineita integroivan toteutuksen välillä (2018)
Dimensio
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Mielekästä oppimista mobiiliteknologialla - vertailua matematiikan ja oppiaineita integroivan toteutuksen välillä (2017)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Murtolukujen peruslaskutoimitusten kehittyminen ja sujuminen 7. luokan aikana – 7.-luokkalaisten oppimisprofiilit (2017)
Dimensio
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Murtoluvun ja lukusuoran pisteen välinen vastaavuus - tyypillisimpiä virheitä luokanopettajaopiskelijoiden suorituksissa (2016)
ANNUAL SYMPOSIUM OF THE FINNISH MATHEMATICS AND SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseuran tutkimuspäivät
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))