Silja
Saarento-Zaprudin
Senior Research Fellow, INVEST Research Flagship Centre
Contact
Publications
Effects of the KiVa anti-bullying program on defending behavior: Investigating individual-level mechanisms of change (2023)
Journal of School Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Telling adults about one's plight as a victim of bullying: Student- and context-related factors predicting disclosure (2020)
Scandinavian Journal of Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Kindergarten Training in Phonological Awareness: Fluency and Comprehension Gains Are Greatest for Readers at Risk in Grades 1 Through 9 (2019)
Journal of Learning Disabilities
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Predicting adolescents’ bullying participation from developmental trajectories of social status and behavior (2018)
Child Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
KiVa antibullying program: Lessons learned and future directions. (2017)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Conceptualizing and counteracting the bullying dynamic: Classroom and school contexts matter (Kiusaaminen ja siihen puuttuminen: Luokka- ja koulukonteksteilla on väliä) (2015)
(Artikkeliväitöskirja (G5))Reducing bullying and victimization – Student- and classroom-level mechanisms of change. (2015)
Student- and classroom-level mechanisms of change.
Journal of Abnormal Child Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The Role of Classroom Peer Ecology and Bystanders' Responses in Bullying (2015)
Child Development Perspectives
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Classroom‐ and school‐level contributions to bullying and victimization: A review (2015)
Journal of Community and Applied Social Psychology
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Student-, classroom-, and school-level risk factors for victimization (2013)
Journal of School Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))