Mediakutsu: Paneelikeskustelu tulevaisuuden yhteiskunnasta 9.6. klo 17.00

07.06.2022

Millainen on tulevaisuuden yhteiskunta? Kutsumme median kuuntelemaan Turun yliopiston yhteiskuntatieteellisen tiedekunnan alumnipäivän paneelikeskustelua torstaina 9.6. kello 17.00 alkaen Turun yliopiston päärakennuksen Tauno Nurmela -saliin.

Miten digitalisaatio muuttaa työtämme ja arkeamme, entä ilmastonmuutos tai monikulttuurisuus? Miten pidämme huolta lapsista, nuorista ja ikääntyneistä? Entä demokratiasta?

Monitieteisessä paneelissa alustavat ja keskustelevat sosiologian professori, eriarvoisuuden, interventioiden ja uuden hyvinvointiyhteiskunnan lippulaivahanke INVESTin johtaja Jani Erola, Lastensuojellun keskusliiton erityisasiantuntija Annukka Paasivirta, E2 Tutkimuksen vanhempi tutkija Ville Pitkänen,  psykologi ja Turun yliopiston erikoistutkia Kirsi Peltonen sekä poliittisen historian opiskelija Sara Nyman.

Paneelin puheenjohtajina toimivat poliittisen historian dosentti, MustRead-verkkojulkaisun johtava politiikan asiantuntija Erkka Railo sekä Turun yliopiston psykologian professori Riikka Korja.

Paneelikeskustelun jälkeen tilaisuuteen ilmoittauneet alumnit tutustuvat tiedekunnan nykyiseen tutkimukseen ja opiskeluun. Tuolloin medialla on halutessaan mahdollisuus haastatella paneeliin osallistuneita.

Lisätietoja: professori Riikka Korja riipen@utu.fi

Luotu 07.06.2022 | Muokattu 07.06.2022