Meriklusterin tutkimus- ja kehittämisohjelma käyntiin Turun yliopistossa

27.05.2014

Turun yliopiston Brahea-keskuksessa on käynnistynyt meriklusterin tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-ohjelma. Sen tavoitteena on kehittää meriklusteriyritysten osaamista muuttuvassa toimintaympäristössä ja löytää alan yrityksille uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

​Turun yliopiston tiedote 27.5.2014

Ohjelma hyödyntää monitieteistä tutkimus- ja koulutustoimintaa sekä yritysyhteistyötä. Yliopiston ja yritysten välinen yhteistyö ja yhteiskunnallinen vuorovaikutus ovat keskeisessä asemassa.

Median edustajat ovat tervetulleita meriklusteriaamupäivään, joka on samalla uuden ohjelman lähtölaukaus:

Aika: ke 4.6. klo 9.30–12.30
Paikka: s/s Bore, Linnankatu 72, Aurajoki, Turku

Tilaisuus alkaa Ulla Lainion (Finpro) luennolla ”Meriklusteriyritysten kansainvälistyminen johtaviin meriteollisuusmaihin”.

Klo 10.30–12.30 esitellään ohjelmaa, mahdollisia hanketeemoja ja yritysyhteistyömahdollisuuksia. Lisäksi on mahdollisuus tutustua uuteen teknologiaan kuten virtuaalilaseihin.

Tilaisuuteen osallistuu alueen meriklusteriyrityksiä, aluekehitysorganisaatioita, rahoittajatahoja ja muita yhteistyökumppaneita.

Luotu 27.05.2014 | Muokattu 21.07.2021