Turun kauppakorkeakoulun vuoden alumni on kaupunginjohtaja Minna Arve

30.09.2019

Vuoden alumnin tunnustus julkistettiin kauppakorkeakoulun alumnipäivässä 28.9.2019.

Minna Arve on valmistunut Turun kauppakorkeakoulusta kauppatieteiden maisteriksi vuonna 2004. Kauppakorkeakoulu haluaa vuoden alumnin tunnustuksella kiittää Arvea hänen monipuolisesta tuestaan ja työstään Turun kauppakorkeakoulun hyväksi.

– Kauppakorkeakoulun kansainvälisen neuvottelukunnan jäsenenä Minna Arve on ollut aktiivisesti sparraamassa ja kehittämässä koulun strategia- ja laatutyötä. Hän toimii myös merkittävänä esikuvana johtajasta, joka haluaa aktiivisesti vaikuttaa yhteiskuntaan muun muassa edistämällä ympäristötekoja. Minna Arve on poikkeuksellinen esimerkki siitä, miten monenlaisiin tehtäviin koulutuksemme antaa valmiuksia niin yrityksissä kuin laajemmin yhteiskunnassa, dekaani Markus Granlund sanoo.

– Arvostan tätä kunnianosoitusta todella paljon. Olen onnellinen siitä, että saan edelleen olla osa Turun kauppakorkeakoulun yhteisöä muun muassa kehittämis- ja laatutyössä. Laajemmin koko yliopistoyhteisöllä on tärkeä asema työssäni, jossa haluan vahvasti edistää kaupungin, alueen korkeakoulujen ja elinkeinoelämän tiivistä yhteistyötä, joka on seutumme menestyksen perusedellytys. Tässä työssä Turun kauppakorkeakoulusta saadut eväät kulkevat vankasti mukana, Minna Arve sanoo.

Minna Arve vuoden alumni
Minna Arve Turun kauppakorkeakoululla 28.9.2019. Kuva: Samuli Salo

Tunnustus julkistettiin Turun kauppakorkeakoulun perinteisessä alumnipäivässä, jota vietettiin 20. kertaa. Alumnitapahtuma kokosi kauppakorkeakoululle lähes 300 alumnia kuulemaan kauppakorkeakoulun ajankohtaisia kuulumisia ja keskustelemaan päivän teemasta (talouden renessanssi) sekä tapaamaan tuttuja ja verkostoitumaan.

– Alumnipäivämme todisti jälleen, kuinka laaja ja aktiivinen alumniyhteisömme on. Haluankin kiittää alumnejamme upeasta päivästä, hienoista keskusteluista ja tuesta. Monipuolisen alumniyhteistyön merkitys koululle niin kehittämisessä, koulutuksessa kuin tutkimusyhteistyössä on korvaamaton, dekaani Granlund sanoo.

Luotu 30.09.2019 | Muokattu 30.09.2019