Turun normaalikoulun yläkoulussa koronavirustartunta

23.10.2020

Varissuolla sijaitsevassa Turun normaalikoulun yläkoulussa olevalla henkilöllä on todettu koronavirustartunta.

Mahdolliset altistumistilanteet ovat tapahtuneet koulussa maanantaina 19.10. ja tiistaina 20.10. Mahdollisia altistumisia on selvitetty yhdessä tartuntatautiviranomaisten kanssa. Altistuneet henkilöt ovat saaneet erillisen viestin altistumisesta ja ohjeet jäädä karanteeniin. Karanteeni koskee vain pientä osaa yläkoululaisia ja joitakin aikuisia.

Kaikkiin altistuneisiin ollaan yhteydessä oman kotikunnan tartuntatautiviranomaisten toimesta ja heille annetaan ohjeet karanteenista. Lisäksi kaikkia koulun oppilaita, opiskelijoita ja huoltajia sekä henkilökuntaa on informoitu asiasta Wilman kautta.

Karanteeniin jääville oppilaille järjestetään etäopetusta. Muiden oppilaiden koulunkäynti jatkuu normaalisti.

Turun normaalikoulu on Turun yliopiston ylläpitämä harjoittelukoulu.

Lisätietoja:
Turun normaalikoulun johtava rehtori Vesa Valkila