Upeimmat Tähtikuvat Tuorlan kalliotunnelissa

08.05.2014

Turolan observatoriossa esitellään maailman parhaimpia kuvia tähtitaivaasta. Upeimmat Tähtikuvat -näyttely on osa Euroopan Eteläisen Observatorion, ESO:n, 50-vuotisjuhlaa.

​Alumiinilevyille tulostetut tähtitieteelliset kuvat esittelevät ESO:n 50-vuotisen historian ajan upeimpia otoksia. Ne on kuvattu ESO:n omistamasta maailman suurimmasta observatoriosta Chilen Andeilla.

Turun yliopiston fysiikan ja tähtitieteen laitoksen Tuorlan observatoriolla toimii valtakunnallinen ESO-keskus, joka koordinoi Suomen toimintaa ESO:n observatoriossa.

"Upeimmat Tähtikuvat"-näyttely on avoinna Tuorlan observatoriossa (Väisäläntie 20, Kaarina) lauantaisin ja sunnuntaisin kello 15 järjestettävän planetaarioesityksen yhteydessä sekä ryhmille sopimuksen mukaan.

Luotu 08.05.2014 | Muokattu 20.07.2021