Sigrid Juséliuksen Säätiöltä 1,8 miljoonaa Turun yliopiston lääketieteelliselle tutkimukselle

19.03.2020

Sigrid Juséliuksen Säätiö myönsi 1–3-vuotisia apurahoja varttuneille tutkijoille ja nuorille ryhmänjohtajille, jotka ovat perustamassa omaa tutkimusryhmää. Apurahan sai 39 Turun yliopiston tutkijaa.

​Säätiön hallitus myönsi yhteensä liki 20 miljoonaa euroa 1–3-vuotisina apurahoina.

Varttuneen tutkijan 1–3-vuotinen apuraha voidaan myöntää ansioituneelle vähintään dosenttitason tutkijalle tutkimustyöhön Suomessa. Nuoren ryhmänjohtajan 1–3-vuotinen apuraha myönnetään nuorelle tutkijalle, joka on perustamassa omaa tutkimusryhmää.

Sigrid Juséliuksen Säätiö tukee suomalaista ja kansainvälistä lääketieteellistä tutkimusta.

Luotu 19.03.2020 | Muokattu 25.03.2020