Eduskuntavaalipaneeli Tieto ja osaaminen Varsinais-Suomessa

Aika

16.1.2023 klo 15.00 - 16.00
Turun yliopisto järjestää yhdessä Varsinais-Suomen liiton ja Turun kaupungin kanssa maanantaina 16.1.2023 klo 15 eduskuntavaalipaneelikeskustelun teemalla ´Tieto ja osaaminen Varsinais-Suomessa´.

Keskustelussa keskitytään Turun seudun ja Varsinais-Suomen tietoon ja osaamiseen liittyviin erityiskysymyksiin alueen elinvoiman ja hyvinvoinnin kehittämisessä. Keskustelun aiheina ovat esimerkiksi alueen saavutettavuus, työvoimatarve, osaajien kouluttaminen ja Saaristomeren tilan parantaminen. Lisäksi pohditaan sitä, miten tutkittua tietoa voitaisiin hyödyntää entistä paremmin alueen elinvoiman kehittämisessä ja valtakunnallisessa päätöksenteossa.

Turun yliopiston Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtajan, apulaisprofessori Markku Jokisipilän fasilitoiman paneelin keskustelijoiksi on kutsuttu kuuden suurimman puolueen edustajat, joista useat ovat Turun yliopiston alumneja:
- kansanedustaja, puolueen puheenjohtaja Li Andersson, VAS
- kansanedustaja Eeva-Johanna Eloranta, SDP
- erityisopettaja Perttu Helin, KESK
- kansanedustaja, puolueen puheenjohtaja Petteri Orpo, KOK
- kansanedustaja Ville Tavio, PS
- tutkimusavustaja, opiskelija Aliisa Wahlsten, VIHR

Tilaisuus Naturan luentosalissa IX (os. Vesilinnantie 5) on yleisölle avoin. Tervetuloa!