Oppilaat ovat eriarvoisessa asemassa jo kouluun tullessaan, Oppimisanalytiikan tutkimusinstituutin vierailuluento

Aika

12.12.2022 klo 12.00 - 13.00
Kansallinen koulutuksen arviointikeskus (Karvi) on tutkinut matematiikan osaamista sekä 9. luokan päättövaiheessa että koulun tulon alkuvaiheessa. Oppilaiden perusvalmiudet ovat kouluun alkaessa erittäin vaihtelevat. Kun joku ei osaa vielä numeroita, toinen pystyy jo laskemaan kolmannenkin luokan tehtäviä.

"Matalaa lähtötasoa ennustavat monet tekijät, jotka tulevat lapselle annettuna”, pohtii johtava arviointiasiantuntija Jari Metsämuuronen Karvista.

Hän on tulossa kertomaan kansallisen oppimistulosten arvioinnin viimeisimmistä tuloksista Turun yliopiston oppimisanalytiikan tutkimusinstituutin (TRILA) kutsumana.