Oppimisen ja osaamisen arviointi osallisuuteen edistämässä 2 op (OPH)

Aika

24.10.2022 klo 13.00 - 17.11.2022 klo 15.30
Turun yliopiston Brahea-keskus järjestää Opetushallituksen rahoittamana perusopetuksen luokanopettajille, aineenopettajille ja rehtoreille sekä lukion aineenopettajille ja rehtoreille suunnattuja koulutuksia.

Oppimisen ja osaamisen arviointiin osallistaminen kuuluu yhtälailla oppilaille, opettajille ja huoltajille. Jokaisella on kuitenkin eri roolinsa ja tehtävänsä arviointiprosessissa. Osallistamalla eri toimijat arviointiprosessiin, toteutetaan kestävän arvioinnin periaatteita, jolloin oppimisen ja osaamisen arviointi on oikeudenmukaista ja laadukasta. Arvioinnista tulee näin ohjaavaa, jossa toteutuu arvioinnin moniulotteisuus ja erilaiset tehtävät alkuopetuksesta päättöarviointiin asti.

Koulutus sisältää 4 työpajailtapäivää ja tehtäviä. Työpajat sisältävät valtakunnallista ja paikallista vuorovaikutteista työskentelyä. Voit osallistua koulutuksen yksittäisiin työpajoihin tilanteesi mukaan annettuna ajankohtana tai työskentelemällä paikallisesti (ohjattu itsenäinen työskentely) verkkoalueen materiaalien avulla.

Työpajat (klo 13-15.30): 24.10.2022, 1.11.2022, 9.11.2022 ja 17.11.2022.

Sisältöteemat
- palaute ja ohjaus keskiössä
- kuntakohtaiset ohjaussuunnitelmat . Ohjauksen polku esiopetuksesta perusopetuksen päättövaiheeseen, eri toimijoiden roolit ja tehtävät sekä nivelvaiheyhteistyö
- oppilaan arviointiosaaminen
- huoltajan arviointiosaaminen
- kestävä arviointi

Sitova ilmoittautuminen 30.9.2022 mennessä.

Lisätietoja:
Koulutuksen vastuullinen johtaja Sari Koski