Rahtauksen ja kuljetusvastuun perusteet 22.-23.11.2022, Vantaa

Aika

22.11.2022 klo 8.30 - 23.11.2022 klo 16.30
Rahtauksen ja kuljetusvastuun perusteet -koulutus perehdyttää rahtaukseen, sopimuksiin, vastuisiin, velvollisuuksiin ja riskeiltä suojautumiseen.

Koulutuksessa syvennytään erityisesti meri- ja maantiekuljetusten kauppa- ja kuljetussopimuksissa ja rahtauksessa käytettäviin erilaisiin ehtoihin, asiakirjoihin ja niiden keskinäiseen suhteeseen. Lähettäjän, rahdinkuljettajan ja vastaanottajan vastuuta eri tilanteissa tarkastellaan sekä palveluntuottajan että ostajan näkökulmasta. Huomiota kiinnitetään riskeiltä suojautumiseen ja vahingontorjuntaan kuljetusten ja varastoinnin aikana. Käytännönläheisyyttä tuodaan erilaisten harjoitusten, vahinkotilanteiden, oikeustapausten ja alan toimijoiden puheenvuorojen kautta.

SISÄLTÖ:
Aluksen rahtaus ja laivausasiakirjat
Bimco – sopimuspohjat ja -ehdot
Maksutapana remburssi – erityisvaatimukset kuljetusasiakirjoille ja tyypillisimmät ongelmat
Rahtausmeklari – työ ja markkinat
Merirahdinkuljettajan vastuu
Incoterms 2020 -toimituslausekkeet ja laivausehdot
Maantierahdinkuljettajan vastuu ja vahingoilta suojautuminen
PSYM 2015 – logistiikan kehittyvä maailma ja terminaali- ja varastointivastuu
Sopimukset ja oikeudenkäynti

Luennot ovat molempina koulutuspäivinä klo 8:30-16:30

Tilaisuus on suunnattu erityisesti meri- ja maantiekuljetusten ja niihin liittyvien erilaisten tehtävien, vastuukysymysten ja sopimusten parissa työskenteleville. Koulutus soveltuu erinomaisesti myös myynti- ja markkinointihenkilöstön perehdytykseen vastuista ja velvollisuuksista, joiden täyttämiseen ja kulujen kattamiseen kauppasopimuksessa sitoudutaan.

Koulutus järjestetään Vantaalla Break Sokos Hotel Flamingon kokoustiloissa (Tasetie 8, Vantaa). Osallistuminen on mahdollista sekä koulutustiloissa että etäyhteyden kautta soveltuvin osin. Ohjelma- ja aikataulumuutokset ovat mahdollisia.

Osallistumismaksu 690 € + alv. kattaa koulutuksen koko ohjelman, luentomateriaalin ja ohjelmaan merkityt lounaat ja kahvit.

Osallistuttaessa koulutukseen etäyhteyden kautta osallistumismaksu 590 € + alv. kattaa luentojen seuraamisen etänä ja sähköisesti jaettavissa olevan luentomateriaalin. Tiedustelut etäosallistumisesta sähköpostitse anne.e.suominen@utu.fi.

Ilmoittautuminen viimeistään 8.11.2022.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: