Sosiaalitieteiden ja sosiaalityön opinnot avoimena yliopisto-opetuksena

Tervetuloa tutustumaan avoimena yliopisto-opetuksena järjestettäviin sosiaalitieteiden ja sosiaalityön opintoihin!

Infotilaisuus on tarkoitettu opintoihin ilmoittautuneille ja opiskelun aloittamista vielä harkitseville. Saat ohjeita opiskelukäytännöistä ja voit kysellä lisätietoja opiskelusuunnitelmasi laatimiseksi.

Sosiaalitieteiden (sosiaalipolitiikka, sosiologia ja taloussosiologia) perusopinnot 25 op järjestetään verkko-opintoina, joihin voi osallistua paikkakunnasta riippumatta lukuun ottamatta Exam-tenttejä. Tenttejä voi suorittaa joustavasti useiden korkeakoulujen Exam-tenttipalvelun tiloissa. Opinnot ovat tarjolla myös avoimen yliopisto-opetuksen yhteistyöoppilaitoksissa Alkio-opistossa, Laajasalon opistossa ja Työväen Akatemiassa.

Sosiaalitieteiden aineopinnot 35 op on tarkoitettu perusopinnot suorittaneille. Luennot pidetään lähiopetuksena Turun yliopistossa, mutta opintojaksot voi suorittaa myös kirjatentteinä Exam-tenttipalvelussa.

Sosiaalityön perusopinnot 25 op järjestetään verkko-opintoina, joihin voi osallistua paikkakunnasta riippumatta lukuun ottamatta Exam-tenttejä. Opinnot ovat tarjolla myös seuraavissa avoimen yliopisto-opetuksen yhteistyöoppilaitoksissa: Alkio-opisto, Etelä-Pohjanmaan opisto, Kainuun kesäyliopisto ja Työväen Akatemia.

Sosiaalityön aineopinnoissa 35 op osaan opintojaksoista sisältyy läsnäoloa edellyttävää lähiopetusta Turussa, osa jaksoista suoritetaan kirjatentteinä Exam-tenttipalvelussa. Opinnot on tarkoitettu sosiaalityön perusopinnot 25 op tai sosionomi (AMK) -tutkinnon suorittaneille, ks. hakuohjeet opintojen esittelysivulta.

Opinnoista on tarjolla myös yksittäisiä opintojaksoja.

Infotilaisuuden aiheina mm.
• opintojen sisältö ja opetusohjelmat lukuvuonna 2023 - 2024
• opiskelukäytännöt
• avoimen väylän haku sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelmaan
• maisterihaku sosiaalitieteiden ja sosiaalityön tutkinto-ohjelmaan.

Opintoja esittelee suunnittelija Jaana Varpe.

Osallistumisohjeet:
Esittelytilaisuus järjestetään Zoom-verkkoympäristössä, joka avataan 15 min ennen tilaisuuden alkua. Tilaisuuden osoite (kopioi):

Tutustu Zoom-ohjeisiin!