Taaperotutkimuksen webinaari

Aika

30.11.2020 klo 12.30 - 15.45
Taaperotutkimus Turun yliopistossa, KT, dosentti Päivi Pihlaja, Turun
yliopisto

Sosiaalis-emotionaalisten vaikeuksien ja viiveiden varhaisen
tunnistamisen tärkeys, KT, Piia af Ursin ja KT, dosentti, Päivi Pihlaja, Turun yliopisto

Kielen kehityksen ja sen viiveiden yhteydet sosiaalis-emotionaalisiin
vaikeuksiin ja kompetensseihin, FT, dosentti, puheterapeutti Pirkko
Rautakoski, Åbo Akademi



Kahvitauko 14.00 -14.15



Taaperopedagogiikka päiväkodin työntekijöiden kuvaamana, KT Riitta
Viitala, Jyväskylän yliopisto

Laadukkaasta vuorovaikutuksesta tukea taaperoiden
sosiaalis-emotionaaliseen kehitykseen, KM Marianna Heinonen, Turun yliopisto

Emotionaalinen ilmasto taaperoryhmässä: lapsen ja aikuisen välisen
tunneyhteyden laatu, KM, VO, EO Suvi Puolakka, Turun yliopisto

Seminaarin päätös ja osallistujien terveiset, Päivi Pihlaja



Taaperotutkimus on ollut käynnissä vuoden 2019 alusta alkaen. Tavoitteenamme on kehittää alle 3 -vuotiaiden lasten sosiaalis-emotionaalisen (SE) kehityksen ja oppimisen tukemista varhaiskasvatuksessa. Lasten SE-kehityksessä esiintyvien viiveiden ja vaikeuksien varhainen tunnistaminen ja
niihin vastaaminen on lapsen kehityksen kannalta ensiarvoisen tärkeää. Tutkimuksella saamme uutta tietoa vähän tutkitusta aiheesta.



Järjestämme webinaarin, jonka osallistujamäärä on rajattu 300 zoom-yhteyteen. Ilmoittaudu yllä olevasta linkistä, jonka täytettyäsi saat zoom-linkin, jonka avulla pääset osallistumaan.



Hankkeen rahoittajana on Opetushallitus.


Lue lisää: sites.utu.fi/toddlerstudy