Avarra ajatteluasi! Tulevaisuudentutkimuksen opinnot alkavat tammikuussa 2020 avoimena yliopisto-opetuksena

19.12.2019

Tulevaisuudentutkimus on tiedonala, joka tarjoaa tietoa, työkaluja ja menetelmiä vaihtoehtoisten tulevaisuuksien hahmottamisen, analysoinnin ja tekemisen sekä päätöksenteon tueksi.

Tulevaisuudentutkimuksen opintokokonaisuus 25 op alkaa Turun yliopistossa monimuoto- ja verkko-opintoina 8.1.2020. Opintokokonaisuus tutustuttaa sekä tulevaisuudentutkimuksen käytännönläheiseen soveltamiseen että tiedonalan akateemisiin erityispiirteisiin ja tutkimusmenetelmiin. Opinnot toteutetaan avoimena yliopisto-opetuksena yhdessä Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen kanssa ja ne vastaavat Tulevaisuudentutkimuksen Verkostoakatemian (TVA) järjestämiä opintoja.

Opintokokonaisuus tai sen yksittäisiä opintojaksoja on tarjolla myös avoimen yliopisto-opetuksen yhteistyöoppilaitoksissa Helsingin seudun kesäyliopistossa, Hämeen kesäyliopistossa, Tampereen kesäyliopistossa, Keski-Pohjanmaan kesäyliopistossa, Riveriassa Joensuussa ja Omniassa, Espoon työväenopistossa.

Ilmoittautuminen opintoihin on käynnissä. Opintomaksu Turun yliopistossa 250 euroa (25 op), yksittäiset jaksot 15 euroa/op.

Luotu 19.12.2019 | Muokattu 20.12.2019