Avoimen väylän haku alkaa 4.5.2020

29.04.2020

Avoimen väylän haku järjestetään Turun yliopistossa erillishakuna 4.5. - 18.5.2020. Haku tehdään Opintopolku-palvelussa. Hakukohteita on kaikissa tiedekunnissa.

Avoimen väylä avaa mahdollisuuden hakea yliopiston tutkinto-opiskelijaksi avoimessa yliopistossa tai hakukohteesta riippuen myös erillisellä opinto-oikeudella suoritettujen opintojen perusteella.

Avoimen väylän haussa edellytettävät opinnot, hakukelpoisuus ja valintaperusteet vaihtelevat tiedekunnittain ja myös hakukohteittain. Uutena hakukohteena on varhaiskasvatuksen opettajan tutkinto-ohjelma (kasvatustieteiden kandidaatin tutkinto), johon voidaan valita 20 opiskelijaa avoimen väylän haussa. Useissa väylähaun kohteissa on vähennetty hakijoilta vaadittavien opintojen määrää. Hakumahdollisuus on tarkoitettu pääasiassa niille, joilla ei ole aiempaa korkeakoulututkintoa tai tutkinnon suoritusoikeutta.

Poikkeustilan vuoksi opintojen suorittamiselle on annettu lisäaikaa: vaadittujen opintosuoritusten tulee olla suoritettuna ja niistä on toimitettava todistus tai suoritusote viimeistään 1.6.2020 klo 15.00.

Hakukohteet ja linkit Opintopolkuun löytyvät yliopiston avoimen väylän sivulta.

Luotu 29.04.2020 | Muokattu 29.04.2020