Biolääketieteen opiskelijavalinnassa tallennusvirhe – kukaan ei menetä opiskelupaikkaansa

04.07.2019

Turun yliopiston ja Itä-Suomen yliopiston biolääketieteen opiskelijavalintojen pisteiden tallennuksessa on tapahtunut virhe, jonka seurauksena yhden kokeen pisteitä oli jäänyt tallentamatta osalle hakijoista.

Virhe on korjattu Opintopolku.fi-palveluun eikä kukaan jo aiemmin valituksi tulleista menetä virheen takia opiskelupaikkaansa. Kaikkiaan virhe kosketti 12 hakijaa, joista kuusi on nyt valittu Turun yliopistoon ja kuusi Itä-Suomen yliopistoon. Itä-Suomen yliopisto hoitaa biolääketieteen valintoja myös Turun yliopiston osalta.

– Virhe havaittiin, kun eräs Turun yliopiston hakija teki oikaisupyynnön pisteistään. Kyseessä on inhimillinen tallennusvirhe, josta olemme luonnollisesti hyvin pahoillamme ja kannamme siitä vastuun. Kukaan ei kuitenkaan menetä opiskelupaikkaansa virheen seurauksena, toteaa Itä-Suomen yliopiston opinto- ja hakijapalveluiden päällikkö Erja Widgrén-Sallinen.

Lisätietoja:
p. 050 355 6004, erja.widgren-sallinen@uef.fi