Erikoislääkäri- ja erikoishammaslääkärikoulutuksen ohjaus siirtyi opetus- ja kulttuuriministeriöstä sosiaali- ja terveysministeriöön

18.12.2014

Uusi asetus erikoislääkäri- ja erikoishammaslääkärikoulutuksesta sekä yleislääketieteen erityiskoulutuksesta on allekirjoitettu perjantaina 30.1.2015. Muutokset tulevat voimaan 1.2.2015 alkaen. Näin ollen 2.2.2015 lähtien yliopistoissa kirjoitetaan tutkintotodistuksen sijaan todistus koulutusohjelman suorittamisesta.

Valvira laillistaa kuten ennenkin valmistuneet erikoislääkärit ja erikoishammaslääkärit. Koulutuksen sisältö pysyy ennallaan. Myös opinto-oikeuden haku pysyy ennallaan  (lomakkeissa ei tosin puhuta enää tutkintotodistuksesta). Uusia lomakkeita voidaan ottaa käyttööän kun STM toimittaa yliopistoille lakiin liittyvät asetukset, jotka linkitetään tähän tiedotteeseen heti kun saamme ne käyttöömme.

Luotu 18.12.2014 | Muokattu 15.11.2019