Futuuri 2/2021: Tervetuloa mukaan kansainvälisiin tapahtumiimme kesäkuussa

27.05.2021

Tulevaisuuskonferenssi 2021 järjestetään tänä kesänä poikkeuksellisesti virtuaalisena tapahtumana, jonka pääteemoina tulevat olemaan oppimisen tulevaisuus ja tulevaisuusoppiminen.

Kaksipäiväisen tapahtuman aikana tarkastellaan koulutuksen kehittämisen haasteita, tulevaisuusoppimista ja tulevaisuuslukutaitoa, oppimisympäristöjen digitalisoitumista, tulevaisuudessa tarvittavia kykyjä ja taitoja sekä pureudutaan oppimisteemaiseen tulevaisuudentutkimuksen teoriaan ja metodologiaan.

Lue lisää tästä ja muista ajankohtaisista teemoistamme uusimmasta Futuurista.

Futuuri 2/2021:

• Kesäkuun konferenssi tuo yhteen tulevaisuudentutkijat sekä koulutus- ja opetusalan asiantuntijat. "Learning Futures – Futures of Learning" järjestetään 8.–9. kesäkuuta. Vielä ehdit hyvin ilmoittautua mukaan.
  • Trendejä ja unelmia – minne menet Euroopan maaseutu? RURALIZATION-tutkimus- ja innovaatiohankkeessa pohditaan maaseudun uudistumista. Hanke järjestää 10.6. kaikille teemasta kiinnostuneille avoimen ja maksuttoman verkkokonferenssin "Rural and Urban Futures – Place-Based Challenges and Solutions". Tervetuloa mukaan!
  • Tulevaisuu(dentutkimu)s tietämisen tapojen välimaastossa
  • Strateginen ennakoinnin johtaminen -ohjelma alkaa syyskuussa 2021
  • Emeritaprofessori Sirkka Heinonen Tulevaisuuden tutkimuksen seuran kunniajäseneksi
  • STYLE-hankkeen politiikkasuositus: "Lihasvoimaa kaupunkiliikenteeseen – suosituksia kävelyn, pyöräilyn ja muiden aktiivisten ja kestävien kulkutapojen edistämiseksi"