Futuuri 3/2020: Liiketoimintaympäristön nopea muutos on nostanut ennakointityön merkitystä yritysten kasvun vauhdittajana

09.10.2020

Tulevaisuuden tutkimuskeskus toteutti kevään ja kesän aikana skenaarioprosessin, jolla ennakoitiin Varsinais-Suomen liiketoimintaympäristöjen tulevaisuutta koronan aikana ja sen jälkeen.

Skenaariotyössä rakennettiin neljä yleisskenaariota ja nostettiin esille toimialakohtaisesti merkityksellisiä muutoksia toimintaympäristössä. Skenaariotyön avulla parannettiin yritysten kriisitietoisuutta sekä tuotiin esille niitä toimenpiteitä, joilla varsinaissuomalaiset yritykset voivat vauhdittaa kasvuaan koronan jälkeen.

Lue tästä ja muista tutkimuksistamme uusimmasta Futuurista.

Futuuri 3/2020:

• Liiketoimintaympäristön nopea muutos koronan aikana on nostanut ennakointityön merkitystä yritysten kasvun vauhdittajana.
  • Metsäteollisuuden todelliset ympäristövaikutuksen jäävät piiloon – raportoinnin tulisi kattaa koko tuotantoketju. KTT Marileena Mäkelän väitös järjestettiin Turun yliopistossa 25.6.2020.
  • Yritysten suhtautuminen tulevaisuuteen on murroksessa. FT Sofi Kurjen väitös järjestettiin Turun yliopistossa 20.8.2020
  • Tervetuloa Turkuun uudet maisteriopiskelijat!
  • UNESCO High-Level Futures Literacy Summit: Overcoming ‘Poverty of the Imagination’ järjestetään hybriditapahtumana 8.–12.12. Tulevaisuuden tutkimuskeskus osallistuu tapahtumaan omalla virtuaalisella messuosastolla – tervetuloa mukaan!