Futuuri 4/2019: Ohjauksen kehittämishankkeesta työvälineitä työn murrokseen

17.12.2019

Tammikuussa 2018 astui voimaan suurin koulutuslainsäädännön muutos vuosikymmeneen – ammatillisen koulutuksen reformi. Uudistuksen myötä yksilölliset opintopolut ovat nousseet entistä suurempaan rooliin ja koulutuksessa tulee huomioida myös opiskelijan aiempi osaaminen.

Tulevaisuudentutkimuksen koordinoimassa OSATA – osaamispolkuja tulevaisuuteen -hankkeessa on pyritty vastaamaan tähän muutokseen kehittämällä ammatillisten oppilaitosten ohjausta.

Lue OSATA-hankkeesta sekä muista ajankohtaisista teemoistamme vuoden 2019 viimeisestä Futuurista.

Numero pdf-muodossa.

Futuuri 4/2019:

• Ohjauksen kehittämishankkeesta työvälineitä työn murrokseen, OSATA-hanke
  • Hajautetun ja uusiutuvan energian muutoksesta, FutWend-hanke
  • Eduskunnan tulevaisuusvaliokunnassa sanoitetaan tulevaisuutta. Haastattelussa valiokunnan pysyvä asiantuntija Maria Höyssä.
  • Seuraavaa koko Suomen Tulevai­suuspäivää vietetään perjantaina 6.3.2020, www.tulevaisuuspaiva.fi
  • Ensi kesän tulevaisuuskonferenssi, uusimmat julkaisut ja tulevaisuudentutkimuksen gradut vuonna 2019

Hyvää Joulua

> Tilaa Futuuri, lue aiempia numeroita