Kansainvälisen liiketoiminnan johtamalle tiimille merkittävä tutkimusrahoitus kosmopoliittien tutkimukseen

01.06.2022

Turun yliopiston (kansainvälinen liiketoiminta, tulevaisuuden tutkimuskeskus, oikeustieteellinen tiedekunta) ja Åbo Akademin (kansainvälinen markkinointi) yhteinen tutkimushanke on saanut nelivuotisen erittäin kilpaillun tutkimusrahoituksen Suomen Akatemialta (linkki). Hankkeessa selvitetään globaalisti liikkuvien - erityisesti kosmopoliittinen - näkökulmasta mitä kestävä, syrjimätön ja merkityksellinen työ ja elämäntapa tarkoittavat. Tulosten perusteella voidaan tehdä johtopäätöksiä siitä miten suomalaista yhteiskuntaa tulisi kehittää niin, että se mahdollistaisi globaalisti liikkuvien kiinnittymisen tänne ja tekisi Suomesta asuinpaikkana houkuttelevan. Hankkeen vastuullisina johtajina toimivat Niina Nummela (TSE) ja Wilhelm Barner-Rasmussen (ÅA). Tarkempaa tietoa tutkimusteemoista löytyy hankkeen verkkosivuilta (linkki).

Turun kauppakorkeakoulussa hankkeen ydintiimiin kuuluvat kansainvälisen liiketoiminnan aineen (kuvassa oikealta vasemmalle) tutkijatohtori Johanna Raitis, professori Niina Nummela, apulaisprofessori Eriikka Paavilainen-Mäntymäki ja tutkijatohtori Riikka Harikkala-Laihinen.

COSMO-tiimi

Luotu 01.06.2022 | Muokattu 01.06.2022