Kauppakorkeakoulun johtamiskoulutuksen kansainväliselle akkreditoinnille jatkoa

17.12.2012

Turun yliopiston kauppakorkeakoulun johtamiskoulutuksen lippulaivatuote eMBA Turku -ohjelman kansainväliselle EPAS-akkreditoinnille on myönnetty jatkoa. Executive MBA -ohjelman järjestää johdon koulutusyksikkö TSE exe.

​EPAS on yhteistyöverkosto EFMD:n (European Foundation for Management Development) myöntämä laatusertifikaatti kansainvälisille johtamisen ja liiketalouden koulutusohjelmille. Järjestön yli 750 jäsenorganisaatiota edustavat yliopistoja, yritysmaailmaa ja julkista sektoria 81 maassa. EFMD toimii johtamiskoulutuksen suurimpana arvioijana maailmanlaajuisesti.

EFMD on myöntänyt kauppakorkeakoulun eMBA Turku -ohjelman EPAS-akkreditoinnille jatkoa kolmeksi vuodeksi. Arviointiryhmän mukaan ohjelman erityisvahvuuksia ovat tiiviit yhteydet liike-elämään ja yrityksiin, asiakaslähtöisyys sekä tutkimustiedon - erityisesti yrittäjyyden ja tulevaisuusajattelun osalta - kytkeminen osaksi ohjelmaa.

- Erityisesti kokeneiden liikkeenjohtajien käyttö mentoreina tukemassa johtajaksi kehittyvien kasvupolkua erottaa ohjelmamme muista eMBA-ohjelmista, sanoo TSE exen johtaja Kirsi Kostia.

Kostian mukaan akkreditointi takaa sen, että asiakkaille ja näiden organisaatioille on tarjolla kansainvälisen tason johtamiskoulutusohjelma, jota kehitetään jatkuvasti vastaamaan tulevaisuuden johtamishaasteisiin.

Turussa johtamiskoulutusta on järjestetty 30 vuoden ajan. eMBA-ohjelma on pyörinyt 1990-luvun puolivälistä saakka, ja nyt päättymässä olevasta ohjelmasta valmistuu 195. henkilö. Ohjelma on tarkoitettu johto- ja asiantuntijatehtävissä työskenteleville ja se suoritetaan noin kolmessa vuodessa työn ohella.

Luotu 17.12.2012 | Muokattu 29.10.2020