Kevään ja alkukesän publiikeissa nostettiin malja maistereille

19.06.2014

Tiedekuntien ja kauppakorkeakoulun perinteiset valmistumisjuhlat keräsivät yhteen suuren osan lukuvuonna opintonsa loppuun saattaneista läheisineen.

​Oikeustieteellisestä tiedekunnasta valmistuneet juhlivat tutkintoaan 13.6. Calonialla.

​Tiedekunnat järjestävät publiikin eli yhteisen juhlan valmistuneille kerran tai kaksi lukuvuodessa. Keski-Euroopasta lähteneen publiikkiperinteen juuret ajoittuvat Turussa jo 1640-luvulle Turun Akatemian aikoihin.

Akatemiatalossa publiikkiaan juhlistivat matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta 25.4. ja kasvatustieteiden tiedekunta 28.5.

Lääketieteellisestä tiedekunnasta valmistuneita juhlittiin Turun konserttitalossa 20.5. ja humanistisesta tiedekunnasta valmistuneita Turun VPK:n talolla 12.6.

Perjantaina 13.6. pidettiin kolme juhlaa, kun oikeustieteellisestä tiedekunnasta valmistuneita juhlittiin tiedekuntarakennus Caloniassa järjestetyssä publiikissa, yhteiskuntatieteellisestä valmistuneita publiikissa VPK:n talolla ja kauppatieteiden maistereita valmistumisjuhlassa Turun kauppakorkeakoulun tiloissa.

Teksti: Jussi Matikainen
Kuva: Antti Tarponen