Koko syyslukukausi järjestetään enimmäkseen etäopetuksena

03.09.2020

Turun yliopistossa syylukukauden toinen periodi järjestetään ensimmäisen periodin tapaan pääosin etäopetuksena. Pienryhmille voidaan järjestää kontaktiopetusta terveys ja turvallisuus huomioon ottaen.

Yliopiston rehtori Jukka Kola on 2.9.2020 linjannut, että etäopetusta ja -opiskelua jatketaan myös syylukukauden toisen periodin ajan. Päätöksellä halutaan varmistaa mahdollisimman turvallinen opetus ja opiskelu vallitsevassa koronavirustilanteessa.

Toisen periodin opetus käynnistyy 26. lokakuuta ja päättyy joulutaukoon.

Lähiopetusta välttämättä vaativaa laboratorio-, pienryhmä ja kenttäopetusta voidaan toisen periodin aikana järjestää ensimmäisen periodin tapaan. Ensimmäisen vuoden opiskelijoille voidaan järjestää lähiopetusta yliopistoyhteisöön integroitumisen helpottamiseksi. Kaikessa lähiopetuksessa otetaan huomioon turvallisuus, ja opetuksen järjestämisessä noudatetaan yliopiston tila- ja turvallisuusohjeita.

IT-luokat, Exam-tenttitilat ja kirjastotilat ovat koko syyslukukauden ajan opiskelijoiden käytössä erityisjärjestelyin.

Yliopisto suosittelee, että koko yliopistoyhteisö ottaa Koronavilkku-sovelluksen käyttöön. Koronavilkku on saatavilla sovelluskaupoista ilmaiseksi. Sovelluksesta on julkaistu suomen- ja ruotsinkieliset versiot, myöhemmin syksyllä julkaistaan englanninkielinen versio. Lisätietoa sovelluksesta löytyy koronavilkku.fi -sivustolta.

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Luotu 03.09.2020 | Muokattu 23.10.2020