Korona-altistuksia selvitetään opiskelijayhteisössä

12.09.2020

Turun korkeakouluopiskelijoiden keskuudessa on useita koronatartuntoja ja -altistuksia.

Viime päivien aikana turkulaisten korkeakoulujen opiskelijoiden keskuudessa on todettu koronavirustartuntoja. Tartuntatautiviranomaiset selvittävät parhaillaan altistumisketjuja ja ovat yhteydessä altistuneisiin.

Erityisesti opiskelijatapahtumiin ja kohtaamisiin Turussa osallistuneita pyydetään seuraamaan vointiaan ja hakeutumaan koronatestiin, jos ilmenee lieviäkin koronaviruksen oireita.

Tartuntatautiviranomaiset kehottavat opiskelijajärjestöjä toistaiseksi rajoittamaan joukkotilaisuuksien järjestämistä.

Koronavirustaudin oirearvion voi tehdä Omaolo-palvelussa tai arviota varten ottaa yhteyttä kotikuntasi terveyskeskukseen. Turkulaiset voivat ottaa yhteyttä Turun koronaneuvontapuhelimeen. (p. 02 266 2714, arkisin klo 8–15 ja la–su klo 9–11).

Turun yliopisto seuraa tilannetta ja päivittää tarpeen mukaan koronatilanteeseen liittyvää ohjeistustaan.

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi. Älä kuitenkaan lähetä tähän palveluosoitteeseen viestejä, joissa käsitellään yksittäisten henkilöiden terveystietoja. Ilmoitukset koronatapauksista tai -epäilyistä pyydetään ilmoittamaan suoraan työsuojelupäällikkö Satu Alangolle, satu.alanko@utu.fi, p. 046 920 3272.

Lisätietoja:
vs. ylilääkäri, Tartuntataudeista vastaava lääkäri Jutta Peltoniemi