“KVS14 Investment Opportunities in Eastern Europe” tuo korkeatasoisia puhujia kauppakorkeakouluun

04.01.2019

Pan-Eurooppa Instituutin organisoima, tammikuussa järjestettävä kurssi tuo Turkuun korkean tason puhujia yritysmaailman edustajista Valko-Venäjän suurlähettilääseen.

Investment Opportunities in Eastern Europe -kurssi keskittyy ulkomaisten sijoitusten tilanteeseen kolmessa valtiossa: Venäjällä, Valko-Venäjällä ja Ukrainassa. Luennoista kolme keskittyy Venäjään.

Professori Alexey Kuznetsov, Institute of World Economy and International relations (IMEMO, Venäjä), puhuu venäläisten yritysten toiminnasta ulkomailla. East Office of Finnish Industries’in toimitusjohtaja Ilkka Salonen luennoi Suomen ja Venäjän välisistä liiketoimintasuhteista. Lisäksi Seppo Remes, Lappeenrannan teknillisen yliopiston työelämäprofessori kertoo Venäjän liiketoimintaympäristöstä sekä Venäjän energiasektorin vahvuuksista ja haasteista.

Valko-Venäjän ja Ukrainan tilanteesta kuullaan kahdella luennolla. Valko-Venäjän Suomen suurlähettiläs Aleksei Samosuev saapuu luennoimaan vientisijoitusten mahdollisuuksista Valko-Venäjällä. Lisäksi Suomi - Ukraina-silta ry:n puheenjohtaja Aki Pulli valottaa Ukrainan sijoitusten riskejä ja hyötyjä sekä kertoo EU:ssa toimivien yritysten toiminnasta Ukrainassa.

- On etuoikeus saada korkean tason puhujia mukaan luennoimaan kurssille, sanoo kurssista vastaava professori ja Pan-Eurooppa Instituutin johtaja Kari Liuhto.

Investment Opportunities in Eastern Europe -kurssi kuuluu kansainvälisen liiketoiminnan aineen syventäviin opintoihin. Kurssilla opiskelijat tutustuvat suorien ulkomaisten investointien (Foreign Direct Investment, FDI) kehitykseen Venäjällä, Valko-Venäjällä ja Ukrainassa ja syventävät ymmärrystään liiketoimintamahdollisuuksista ja niiden riskeistä itäisessä Euroopassa.

Pan-Eurooppa Instituutin organisoima kurssi järjestetään 8.-24.1. Turun kauppakorkeakoululla. Luennot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille.

Lisätietoja kurssista saat Reetta Mansikkaviidalta / Pan-Eurooppa Instituutin tutkimusavustaja

Luotu 04.01.2019 | Muokattu 04.01.2019