Menestyneet kielten ja liikeviestinnän opiskelijat palkittiin Pro lingua -mitaleilla

26.09.2013

Turun kauppakorkeakoulun kielten ja liikeviestinnän yksikkö on palkinnut opiskelijoita harrastuneisuudesta ja kieliopinnoissa menestymisestä vuodesta 1994 saakka.

​Laura Pinjamaa ja Liisa Lundell vastaanottivat mitalit 25.9.2013.

​Suomen kieltenopettajien liiton Pro lingua -mitalin saivat tänä vuonna Taru Ahokas, Maiju Kauko, Liisa Lundell, Laura Pinjamaa ja Aino Vanhatalo. Tunnustus myönnetään opiskelijoille, jotka ovat suorittaneet kieliopintoja monipuolisesti ja menestyneet hyvin. Tänä vuonna palkituilla on kaikilla koossa yli 90 opintopistettä kieli- ja viestintäopintoja.

Palkinnon myöntämisessä painotetaan monikielisyyttä. Palkinto on jaettu perinteisesti Euroopan kielten päivän kynnyksellä, jota tänä vuonna vietetään 26.9.

‒ Euroopan unionin alueella puhutaan 23 virallista kieltä ja useita vähemmistökieliä. MItalistit ovat usein ansioituneet monipuolisesti eurooppalaisissa kielissä. Kannustamme opiskelijoitamme myös muiden kielten, kuten kiinan ja japanin, pariin, ja jatkamaan myös näiden kielten opiskelua alkeita pitemmälle, kertoi kielten ja liikeviestinnän johtaja Hanna Ruska-Becker.

Pro lingua -mitalilla palkittu Liisa Lundell kiitti kielten ja liikeviestinnän yksikköä tunnustuksesta.

‒ Olemme opiskelleet kieliä paljon, mutta niin paljon emme varmasti olisi opiskelleet, ellemme olisi viihtyneet opinnoissa.

Lundell korostikin, että Turun kauppakorkeakoulussa on poikkeuksellisen hyvät mahdollisuudet opiskella kieliä ja liikeviestintää.

Turun kauppakorkeakoulussa tarjotaan kieli- ja liikeviestinnän opintoja englannin, espanjan, japanin, kiinan, ranskan, ruotsin, saksan, suomen ja venäjän kielessä.

Turun yliopistolla vietetään eurooppalaista kielten päivää 26.9.

Taru Suhonen

Luotu 26.09.2013 | Muokattu 07.07.2021