Miltä Linnakaupunki tuntuu? Osallistu haastattelututkimukseen

12.04.2023

Turun Linnakaupungissa toteutettavaan tutkimukseen etsitään haastateltavia.

Asutko Linnakaupungissa tai lähialueella, tai onko alue muuten mukana arjessasi? Etsimme haastateltavia tutkimukseen, jossa kartoitamme uutta, vielä kehittyvää kaupunkialuetta ja sen hyvinvointitekijöitä. Tutkimusalueeseemme kuuluvat Turun linnan ja sataman ympäristöt, Linnanfältti ja Herttuankulma.

Hyvinvoinnin suunniteltu, koettu ja aistittu sosio-materiaalisuus Turun Linnakaupungissa -hankkeessa tutkimme, millaisia aisti- ja tunnekokemuksia alueella liikkuminen tarjoaa. Huomioimme alueen kokonaisuutena, johon kuuluvat rakennetun ympäristön lisäksi muut ihmiset, eläimet ja erilaiset toiminnot. Toteutamme touko-kesäkuussa 2023 kävelyhaastatteluja, joissa tutkija ja tutkimuksen osanottaja kävelevät yhdessä keskustellen ympäristön herättämistä havainnoista ja tuntemuksista. Haastattelu voidaan toteuttaa myös muulla tavoin. Ilmoittaudu mukaan 28.4. mennessä.

Syksyllä 2023 ja keväällä 2024 tutkimus jatkuu työpajoissa, joihin haastatteluihin osallistuneet ovat tervetulleita. Haastattelemme paitsi alueen asukkaita ja muita toimijoita, myös suunnittelijoita ja viranhaltijoita. Aineistot tallennetaan Turun yliopiston arkistoon vain tutkimuskäyttöön ja niitä hyödynnetään lisäksi aiheesta rakennettavassa näyttelyssä 2024. Tutkimuksen yhtenä tavoitteena on lisätä vuoropuhelua eri osapuolten välillä, kun alueen suunnittelu on vielä kesken. Osallistujat saavat kirjalahjan.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen

Päivi Leinonen