Mitä on tulevaisuuden osaaminen Turussa? Osallistu visiopajaan to 13.2.

29.01.2020

Turun kaupunki käynnistää laaja-alaisen ja pitkälle tulevaisuuteen ulottuvan osaamisen kehittämisen visiotyön osana Turun elinkeino-, koulutus- ja elinvoimapolitiikkaa. Vision tarkoituksena on tunnistaa ne osaamisen eri alueet, joilla on merkitystä nyt ja tulevaisuudessa. Samalla mietitään, millaista osaamista kaupunki ja muut toimijat tarvitsevat.

Visiotyössä järjestetään avoin työpaja torstaina 13.2. klo 9–12 Nuorten taide- ja toimintatalo Vimmassa

Työpajassa pohditaan muuttuvia osaamistarpeita, tulevaisuuden kansalaistaitoja sekä oppimisen ja osaamisen paikkoja vuoteen 2040 asti. Samalla tuotetaan materiaalia visiotyön tulevaisuuskuvien taustaksi.

Visiotyön valmistumisen tavoiteaikataulu on keväällä 2020, ja valmistelun aikana kuullaan laajasti koulutusalan edustajia, päättäjiä, elinkeinoelämää ja kansalaisyhteiskunnan toimijoita. Visiotyö luo pohjan osaamisen tiekartalle vuoteen 2040.

Työtä johtaa Turun kaupunki, mukana on kaupungin elinkeinoyhtiö Turku Science Park Oy. Selvitysmiehenä toimii rehtori emeritus Kalervo Väänänen ja työn toteuttaa Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskus.

Toivomme ilmoittautumista kahvitarjoilun vuoksi, mutta voit saapua paikalle myös ilman ilmoittautumista. Työpajaan mahtuu 40 osallistujaa.

Ilmoittaudu mukaan: https://webropol.com/s/turkuvisio

Lisätiedot:

Projektiasiantuntija Anne Nieminen, Tulevaisuuden tutkimuskeskus, Turun yliopisto, p. 050 351 5832, annniem@utu.fi

Kuvituskuva: Patrick Selin at Unsplash

Luotu 29.01.2020 | Muokattu 11.02.2020