Nuoret tutkijat esittäytyvät etänä – tapahtuma korostaa opiskelijoiden merkitystä tiedeyhteisön jäseninä

26.03.2020

Monipäiväisessä Nuoret tutkijat -tapahtumassa 31.3.–3.4. Turun yliopiston biokemian laitoksen opiskelijat kertovat opinnäytetöissään saavuttamistaan tuloksista. Tulosten odotetaan johtavan tieteellisiin artikkeleihin ja edistysaskeliin bio- ja elintarvikealan yritysten tuotekehityshankkeissa. Tapahtuma järjestetään tällä kertaa etäyhteyksin, ja se on avoin kaikille kiinnostuneille.

Biokemian laitos kouluttaa biokemian, elintarvikekemian ja -kehityksen, biotekniikan sekä molekulaarisen kasvibiologian asiantuntijoita. Opiskelijalle tämä tarkoittaa mahdollisuutta erikoistua opinnoissa omien kiinnostuksenkohteiden mukaisesti. Nuoret tutkijat -tapahtumassa esitettävät opinnäytetyöt heijastavat tutkimuksen ja opetuksen monimuotoisuutta: aiheet voivat liittyä niin antibioottia muokkaavien maaperäbakteerien aineenvaihdunnan muokkaukseen kuin silakan aromiyhdisteisiin.

Nuoret tutkijat -tapahtuma järjestetään tänä vuonna jo 38. kerran. Alusta saakka tapahtuman yhtenä keskeisenä tavoitteena on ollut opiskelijoiden viestintätaitojen kehittäminen. Nuoret tutkijat harjoittelevat viestintää monipuolisesti pitämällä lopputyöhönsä pohjautuvan esitelmän, kirjoittamalla tiivistelmän ja laatimalla juliste-esityksen. Nämä tavat ovat käytössä myös kansainvälisissä tieteellisissä kokouksissa.

Tapahtumaan sisältyy seminaariesityksiä tiistaista 31.3. perjantaihin 3.4. Esitykset pidetään pääosin suomeksi. Esitykset pidetään Zoom-verkkoalustan kautta päivittäin klo 8.30 alkaen, paitsi perjantaina klo 10.00 alkaen. Tapahtumaan liittyvä julistenäyttely järjestetään tänä vuonna myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.

Ilmoittaudu mukaan lähettämällä sähköposti osoitteeseen leena.neuvonen@utu.fi. Ilmoittautuneille lähetetään tarvittavat osallistumislinkit tapahtumaviikolla.

> Tapahtuman verkkosivut

Luotu 26.03.2020 | Muokattu 26.03.2020