Opiskelijoille suunnatut pop up -rokotustapahtumat jatkuvat

13.09.2021

Turun kaupunki jatkaa opiskelijoille suunnattujen pop up -rokotustapahtumien järjestämistä Kirkkotien terveysasemalla. Jatkossa sieltä voi hakea myös toisen rokoteannoksen, jos ensimmäisen saamisesta on kulunut vähintään kuusi viikkoa. Seuraavat pop up -rokotustapahtumat ovat perjantaina 17.9., torstaina 23.9. sekä perjantaina 1.10. klo 8.45 – 15.15. Kirkkotien terveysasemalla (osoite Kirkkotie 13).

Tapahtumissa rokotetaan turkulaisia ja Turussa asuvia opiskelijoita. Rokotukseen ovat lämpimästi tervetulleita myös kansainväliset opiskelijat. Jokainen rokotus on uusi askel matkalla kohti koronarajoituksista vapaampaa yhteiskuntaa sekä yliopistokampuksen tartuntaturvallista avaamista.

Tapahtumissa jaetaan sekä ensimmäisiä että toisia rokoteannoksia. Toisen rokoteannoksen osalta on tärkeää ottaa huomioon se, että ensimmäisestä rokotuksesta on kulunut vähintään kuusi viikkoa. Lisäksi ohjeistetaan, että rokotuksen saamisen jälkeen on hyvä välttää äärimmäistä liikuntaa ja rasitusta 2-3 päivän ajan.

Suomessa ei toistaiseksi anneta kolmatta rokoteannosta. Näin ollen pop up -rokotustapahtumissa ei ole mahdollisuutta saada kolmatta rokoteannosta.

Ota mukaan henkilöllisyystodistus ja mahdollinen rokotustodistus

Rokotukseen tulevan kannattaa ottaa mukaansa henkilöllisyystodistus: se sujuvoittaa asiointia pop up -rokotustapahtumassa. Jos olet saanut ensimmäisen rokoteannoksen muualla kuin Turun kaupungin järjestämässä rokotuspisteessä, varaudu osoittamaan tilanteesi rokotustodistuksella (esim. Omakanta).

On tärkeää, että rokotustapahtumissa noudatetaan pandemiaan liittyviä turvallisuusohjeita. Tule paikalle vain ilman koronaoireita. Käytä kasvomaskia ja noudata hyvää käsihygieniaa sekä turvavälejä. Mikäli sinut on määrätty karanteeniin esimerkiksi korona-altistuksen tai maahan saapumisen perusteella, älä osallistu rokotustapahtumaan. Rokotuksen hankkiminen ei siis ole peruste karanteenin rikkomiseen.

Seuraavat Kirkkotien terveysasemalla järjestettävät pop up -rokotustapahtumat ovat perjantaina 17.9., torstaina 23.9.2021 ja perjantaina 1.10.2021. Näiden lisäksi pop up -rokotustapahtumia (sekä 1. että 2. rokoteannos) järjestetään myös muissa paikoissa, kuten Satakunnantie 105n rokotusvastaanotolla. Opiskelijat voivat hakeutua myös näihin rokotustapahtumiin.

Tietoja Turun kaupungin järjestämistä pop up -rokotustapahtumista sekä tarkempia ohjeita rokotukseen saapuvalle: https://www.turku.fi/pop-up-koronarokotus

Tietoa Turun kaupungin järjestämistä koronarokotuksista: https://www.turku.fi/koronarokotus

Katso myös:

> Turun yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa