Osallistu unien sisältöä ja tunteiden säätelyä kartoittavaan aivotutkimukseen

17.05.2023

Näetkö unia? Osallistu aivotutkimukseen, jossa selvitetään, miten unien sisältö liittyy tunteiden säätelyyn valvetilassa. Tutkimukseen osallistuvat saavat palkkioksi kaksi elokuvalippua.

Tutkimuksessa täytetään verkkokysely (noin 15 min.), kerätään uniraportteja kahden viikon ajan (noin 5-10 min. päivässä; kotona) ja mitataan aivosähköisiä vasteita Turun yliopiston psykologian laitoksen EEG laboratoriossa (noin 1,5 tuntia). Tutkimus on kivuton ja vaaraton. EEG:n mittauksiin ei tiedetä liittyvän minkäänlaisia terveysriskejä.

Voit osallistua tutkimukseen jos:

• olet vähintään 18-vuotias ja suomenkielinen
  • olet oikeakätinen
  • sinulla ei ole unisairauksia
  • sinulla ei ole diagnosoituja psykiatrisia tai neurologisia sairauksia (esim. migreeni, epilepsia) etkä käytä keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä (esim. masennuslääkeitä).

Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan, ota yhteyttä: Nanna Strid (nanna.strid@utu.fi) tai Enyu Lin (enyu.e.lin@utu.fi).

Tutkimuksen johtajana toimii tutkija, Turun yliopiston psykologian tohtori Pilleriin Sikka (pilleriin.sikka@utu.fi). Tiedot keräävät tohtoritutkijat Enyu Lin ja Nanna Strid.

Luotu 17.05.2023 | Muokattu 17.05.2023