Tervetuloa mukaan tulevaisuudentutkimuksen 21. kesäkonferenssiin: "Learning Futures – Futures of Learning" 8.-9.6.2021

17.02.2021

Kesäkuussa järjestettävän virtuaalitapahtuman pääteemoina tulevat olemaan oppimisen tulevaisuus ja tulevaisuusoppiminen.

Tämän vuoden tulevaisuuskonferenssi vastaa jo vuosia saamiimme pyyntöihin järjestää konferenssi täysin virtuaalisena tapahtumana. Vihdoinkin pääsemme toivottamaan tervetulleeksi laajemman joukon tulevaisuudesta kiinnostuneita kollegoja – välimatkasta ja erilaisista rajoituksista vapaana!

Kaksipäiväisen tapahtuman aikana tarkastellaan koulutuksen kehittämisen haasteita, tulevaisuusoppimista ja tulevaisuuslukutaitoa, oppimisympäristöjen digitalisoitumista, tulevaisuudessa tarvittavia kykyjä ja taitoja sekä pureudutaan oppimisteemaiseen tulevaisuudentutkimuksen teoriaan ja metodologiaan.

Konferenssin ohjelmassa on akateemisten pääpuhujien ohella laajasti eri teemoja kattava sessio-ohjelma sekä runsaasti vuorovaikutteisia työpajoja – verkostoitumista unohtamatta. Hyvin edustettuina ovat myös tulevaisuudentutkimuksen alan erilaiset toimijat, kuten Foresight Europe Network ja UNESCO Global Futures Literacy Network. Päivät tulevat sisältämään myös suomalaisen ennakointikulttuurin tematiikkaa – onhan Suomi ennakointiosaamisen ja koulutuksen ennakoinnin kärkimaa.

Tapahtuman ilmoittautuminen on avoinna. Edullisemmat early bird -hinnat ovat voimassa 31.3. asti.

Tule mukaan oppimaan ja innostumaan tulevaisuudesta!

Konferenssin verkkosivut: futuresconference2021.com

Seuraa meitä myös Twitterissä ja Facebookissa.

Konferenssin järjestävät Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen kanssa yhteistyössä Tulevaisuudentutkimuksen Verkostoakatemia sekä Opetushallitus.

Futures Conference 2021 organisers' logos

Futures Conference 2021 banner