Terveystieteisiin keskittyvä Open Access -opas syntyi Terveyskampus-yhteistyönä

03.11.2021

Terveyskampus Turun jäsenorganisaatioiden kirjastot ovat koonneet yhteistyössä terveysalan Open Access -oppaan, joka on vapaasti kaikkien Terveyskampuksen kampuskansalaisten hyödynnettävissä opettajista ja tutkijoista opiskelijoihin.

​Oppaassa esitellään laajasti erilaisia terveysalan Open Access -lähteitä, jotka ovat kenen tahansa käytettävissä verkossa. Oppaasta löytyy tietoa terveystieteistä ja tekniikasta sekä linkkejä avoimiin aineistoihin, esimerkiksi kirjoihin, artikkeleihin ja raportteihin.

Opas avaa myös Open Access -käsitettä ja esittelee tärkeitä tiedonhakuvinkkejä.

Opas koottiin Turun yliopiston kirjaston Libguides-alustalle ja sama työryhmä päivittää sitä vuosittain: https://utuguides.fi/healthcampus

Terveyskampuksen yhteistyön yhtenä tavoitteena on löytää keinoja yhdistää resursseja ja jakaa tietoa organisaatioiden kesken kaikkien hyödynnettäväksi.

Lisätietoja:
Taina Nordgren