Tiedote Turnitin-järjestelmän käytöstä kansatieteen oppiaineessa

Turun yliopisto – University of Turku

7.11.2013

Tiedote Turnitin-järjestelmän käytöstä kansatieteen oppiaineessa

Turnitin-plagiaatintunnistusjärjestelmän käyttäminen on Turun yliopistossa pakollista kaikille HuK- ja pro gradu -tutkielmille.

Kansatieteen oppiaineessa henkilökunta käyttää Turnitin-järjestelmää myös erilaisten yksilösuoritusten (kuten esimerkiksi esseet ja kotitentit) tarkistamiseen. Opettaja päättää itsenäisesti ja tapauskohtaisesti opintosuorituksen tarkistamisesta. Opiskelijalle tiedotetaan aina tarkistuksesta ja sen tuloksista.

Järjestelmää voidaan käyttää myös oppiaineen eri kursseilla tehtävien töiden tarkistamiseen ja tästä tiedotetaan kurssin alussa. Opiskelija voi työn palautuksen yhteydessä halutessaan myös pyytää opettajalta tarkistusta ja tulosten raportointia.

Turnitin-järjestelmää käytetään kansatieteen oppiaineessa plagiaatintunnistuksen ohella ohjauksen ja opetuksen apuna esimerkiksi lähdeviittausten ja lainausten osalta.

Luotu 07.11.2013 | Muokattu 08.07.2021