Trageton -koulutuspäivä 31.10.2013

05.09.2013

Tutkimustulokset ovat jo yli 30 vuoden ajan osoittaneet, että kirjoittaminen on helpompaa kuin lukeminen. Tästä huolimatta kouluissa opetetaan ensiksi lukemaan, koska käsin kirjoittaminen on monelle lapselle työlästä. Tietokoneella kirjoittaminen tuo tähän ongelmaan ratkaisun.

​Opettajankoulutuslaitoksen Sat@Opin järjestämä Lapsen kanssa portailla – valmiuksia tukeen monialaisesti –hankkeen tilauskoulutukset jatkuvat Arne Tragetonin ”Kirjoittamalla lukemaan” –toimintatapa lukemaan oppimisen tukena –koulutuspäivällä Turussa. Koulutuksen tilaajana on Varsinais-Suomen Dysleksia ry.  ja koulutus on tarkoitettu ensisijassa Turun seudun luokanopettajille ja erityisopettajille.

Koulutuspäivän aikana tutustutaan Arne Tragetonin kehittämään tapaan hyödyntää tietokoneella kirjoittamista lukemaan oppimisessa, esitellään erilaisia ideoita ja käytännön esimerkkejä tietokoneen käytöstä sekä tutustutaan toiminnalliseen materiaaliin, jolla motivoidaan esi- ja alkuopetusikäistä lasta kirjoittamiseen ja lukemiseen.

Luotu 05.09.2013 | Muokattu 01.11.2013