Turun kauppakorkeakoulu mukaan YK:n vastuullisuusohjelmaan

06.09.2013

Principles of Responsible Management Education (PRME) -ohjelma edistää vastuullisen liiketoiminnan koulutusta ja tutkimusta sekä vastuullista johtajuutta maailmanlaajuisesti.

​Turun kauppakorkeakoulu on liittynyt YK:n Principles of Responsible Management Education (PRME) -ohjelmaan. Kyseessä on suoraan YK:n pääsihteerin alaisuudessa toimiva kansainvälinen aloite, joka edistää vastuullisen liiketoiminnan koulutusta ja tutkimusta sekä vastuullista johtajuutta maailmanlaajuisesti.

Korkeakouluille suunnattu aloite on vastinpari yrityksille suunnatulle YK:n Global Compact -aloitteelle. Molemmissa tavoitteena on edistää vastuullista johtajuutta ja liiketoiminnan edellytyksiä vastata tulevaisuuden globaaleihin haasteisiin.

Aloitteen allekirjoittajat sitoutuvat edistämään kuutta periaatetta, jotka liittyvät muun muassa arvoihin, tutkimukseen ja vuorovaikutukseen. Osallistujat raportoivat edistyksestään periaatteiden edistämisessä ohjelman muille jäsenille joka toinen vuosi.

Turun kauppakorkeakoulu on mukana perustamassa PRME Chapter Nordic -jaostoa pohjoismaisten korkeakoulujen kanssa. Suomesta ohjelmassa mukana ovat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu, Hanken Svenska handelshögskolan, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu ja Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Maailmanlaajuisesti allekirjoittaneita korkeakouluja on yhteensä 509
Lisätietoja:

>> PRME:n verkkosivut