Turun yliopiston kansainväliset opiskelijalähettiläät kertovat sosiaalisessa mediassa opinnoistaan Turussa

10.01.2019

Turun yliopiston kansainvälisiksi opiskelijalähettiläiksi on valittu 13 maisteriohjelmaopiskelijaa: Claudia Meksikosta, Ameya ja Meghadipa Intiasta, Frida Suomesta, Milla ja Antonia Yhdysvalloista, Kristaps Latviasta, Jonathon Iso-Britanniasta, Armin Iranista, Mac ja Huy Vietnamista, Claire Kiinasta sekä Dado Bosnia ja Hertsegovinasta.

Turun yliopiston uudet opiskelijalähettiläät kertovat kokemuksistaan sosiaalisessa mediassa, muun muassa Instagramissa, Facebookissa ja YouTubessa.

Postaukset ja videot käsittelevät muun muassa yliopisto-opiskelua Suomessa, maisteriopintoja Turun yliopistossa ja Turkua opiskelukaupunkina. Kansainväliset opiskelijalähettiläät osallistuvat myös yliopistolle saapuvien kansainvälisten vieraiden tervetulleiksi toivottamiseen.

– Lähettilästoiminnan tavoitteena on välittää yliopisto-opinnoista kiinnostuneille tietoa erityisesti ulkomailta saapuvan opiskelijan näkökulmasta sekä antaa uusille kansainvälisille opiskelijoille vinkkejä Turkuun kotiutumisessa.

Opiskelijalähettiläät kasvattavat samalla myös itselleen tärkeää verkostoa opintojen jälkeistä elämää ja työllistymistä varten, kertoo opiskelijavalinta ja hakijapalvelut -osaston päällikkö Mari Kähkönen

Iso-Britanniasta kotoisin oleva Jonathon Murphy on yksi lähettiläistä.

– Olen asunut Suomessa vähän reilun vuoden ja viihtynyt erinomaisesti. Lähettiläänä jaan mielelläni kokemuksiani kansainvälisenä opiskelijana Turun yliopistossa. Olen ollut todella vaikuttunut maisteriohjelmastani Turun yliopistossa tähän mennessä. Voin valita monipuolisesti erilaisia kursseja osaksi tutkintoani, ja säännöllisten seminaaritapaamisten ansiosta minulla on paljon aikaa keskustella aiheista tutorieni ja opiskelukavereideni kanssa, kertoo Murphy, joka opiskelee Future Studies -maisteriohjelmassa.

– Opiskelijaelämä Suomessa on samanlaista kuin Iso-Britanniassa – sää vain on hieman kylmempi! Olennainen osa opiskelijaelämää ovat uudet ystävät ja ideat sekä aktiivinen kampusyhteisö, Murphy lisää.

Kansainväliset opiskelijalähettiläät postaavat omilla Instagram-tileillään aihetunnisteella #utuambassador ja tekevät YouTube-videoita yliopiston tilille.

Turun yliopiston uudet kansainväliset opiskelijalähettiläät. Kuvat: Hanna Oksanen
Turun yliopiston uudet kansainväliset opiskelijalähettiläät. Kuvasta puuttuvat Claudia Díaz Armas, Meghadipa Goswami ja Armin Nabizadeh. Jatko-opiskelija Obada Al-Zqhool (kuvassa vasemmalla keskirivillä) auttaa lähettilästoiminnan koordinoinnissa. Kuvat: Hanna Oksanen

Luotu 10.01.2019 | Muokattu 10.01.2019