Tutkimusrahoitus kielenopetuksen tutkimukseen Suomessa ja Namibiassa

16.02.2021

Suomen Kulttuurirahasto on myöntänyt opettajankoulutuslaitoksen yliopistonlehtori Anssi Roihalle sekä Rauman normaalikoulun lehtorille Soili Norrille apurahat kielenopetukseen liittyvään tutkimukseen.

Filosofian tohtori Anssi Roiha sai 30 000 euroa eriyttävän kielenopetuksen vaikutusta oppilaiden oppimistuloksiin sekä affektiivisiin tekijöihin käsittelevään väitöksen jälkeiseen tutkimukseen.

Filosofian maisteri Soili Norro sai 26 000 euroa Namibian kielikoulutuspolitiikkaa ja monikielisen opetuksen toteutumista käsittelevään väitöskirjatyöhön.

Kaikkiaan Kulttuurirahasto myönsi tieteen ja taiteen apurahoina yhteensä 25 miljoonaa euroa. Turun yliopistosta apurahan sai 66 hakijaa, ja rahoitusta myönnettiin 1 661 000 euroa.

>> Tietoa Turun yliopistolaisille myönnetyistä apurahoista: Suomen Kulttuurirahastolta lähes 1,7 miljoonaa euroa apurahoina Turun yliopiston tutkimuksiin

Luotu 16.02.2021 | Muokattu 16.02.2021