Tutustu avoimen yliopiston opintotarjontaan lukuvuonna 2019 - 2020

29.05.2019

Turun yliopisto järjestää avoimena yliopisto-opetuksena opintoja kaikista tiedekunnista, kymmenistä oppiaineista. Opinnot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille: opintoihin ei ole ikärajoja eikä pohjakoulutusvaatimuksia.

Avoimessa yliopistossa voit opiskella tutkinto-opintoihin tähdäten tai valita opintoja, joilla voit lisätä osaamistasi työelämän tarpeisiin. Opiskella voi myös omaksi iloksi ja hankkia uutta tieteellistä tietoa ja uusia näkökulmia tuttuihinkin asioihin.

Syksyllä ja kevätlukukaudella alkavien opintojen tiedot löydät Opintotarjonta-sivulta. Sivulla voit tutustua erikseen myös verkko-opintoihin ja opintotarjontaan avoimen yliopiston yhteistyöoppilaitoksissa. Opintoja tarjoaa yhteensä noin 40 kesäyliopistoa, kansalaisopistoa ja kansanopistoa eri puolilla Suomea, Helsingistä Rovaniemelle. Verkko-opintoja voi suorittaa joustavasti täysin etäopiskeluna.

Tiedot opintojen sisällöistä, opetusaikatauluista, ilmoittautumisajoista ja maksuista ovat opintojen opetusohjelmissa. Opetusohjelmia julkaistaan sitä mukaa, kun opetustiedot varmistuvat. Koko opintotarjonta julkaistaan viimeistään 15.6.

Ilmoittautuminen opintoihin alkaa porrastetusti elokuussa. Useisiin opintoihin voidaan ottaa kaikki ilmoittautujat. Jos opinnoissa on opiskelijakiintiö, opiskelijat valitaan yleensä ilmoittautumisjärjestyksessä. Opinnoissa voidaan edellyttää myös aiempia opintoja. Jos olet kiinnostunut yhteistyöoppilaitoksen järjestämistä opinnoista, ilmoittaudu ensin suoraan oppilaitokseen.

Tutustu ja innostu! Kysy lisää opintoneuvojiltamme!

Luotu 29.05.2019 | Muokattu 31.05.2019