Uudet tutkijat valittu ihmistieteiden tutkijakollegiumiin

19.09.2013

Turku Institute for Advanced Studies (TIAS) on valinnut kymmenen uutta kollegiumtutkijaa ja kymmenen tutkijatohtoria. TIAS on toinen Turun yliopiston kahdesta monitieteisestä tutkijakollegiumista. Kollegium edistää huippututkimusta humanistisilla aloilla ja sosiaalitieteissä.

Turun ihmistieteiden tutkijakollegium (Turku Institute for Advanced Studies) on monitieteinen tutkijakollegium, jossa ovat mukana Turun yliopiston humanistinen, yhteiskuntatieteellinen, oikeustieteellinen ja kasvatustieteiden tiedekunta sekä Turun kauppakorkeakoulu. Kollegium edistää huippututkimusta humanistisilla aloilla ja sosiaalitieteissä.

Kollegiumiin on valittu viisi tutkijatohtoria ja viisi kollegiumtutkijaa kaudelle 2014–2016 sekä sama määrä tutkijoita kaudelle 2015–2017.

Kollegiumpaikkojen tavoitteena on edistää tuoreiden tohtorien asiantuntijuuden kehittymistä sekä valmistaa jo pidemmälle ehtineitä tutkijoita yhä vaativampiin tutkijanuran tehtäviin.

Uudet kollegiumtutkijat kaudelle 2014‒2016

Grönholm, Pertti